کد خبر: موزه-صلح-خراسان-جنوبی-ایجاد-می-شود-جم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۰۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ صلح و مهرورزی در جامعه به عنوان منشاء همه خیرات، جمعیت هلال احمر در نظر دارد با تأسیس یک نهاد فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت صلح و مهرورزی، پایگاهی برای تمرکز فعالیت های صلح‌گسترانه ایجاد کند.

وی از راه اندزی موزه صلح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از فرهیختگان و فرهنگ دوستان خواستاریم اسناد و اشیاء تاریخی ارزشمند مرتبط با مسائل بشری در بحران های ادوار گذشته این استان را که در دسترس دارند برای نمایش و نگهداری در موزه با حفظ امتیاز معنوی به نام ارائه دهنده یا صاحب اثر در اختیار این جمعیت قرار دهند.

رضایی بیان کرد: ترویج فرهنگ صلح از طریق نشان دادن پیامدهای ناگوار جنگ و خشونت و آثار زیانبار آن بر انسان‌ها و محیط زیست از مهم ترین اهداف راه اندازی موزه است.

وی اظهار کرد: موزه‌های صلح بیش از آنکه مکانی برای تماشای اشیاء تاریخی باشند، محلی برای گفتگو، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگ‌سازی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: این موزه ها می‌کوشند تا فرهنگ «صلح» را نه در معنای سیاسی آن، بلکه در معنای اجتماعی و فرهنگی آن ترویج کنند.

رضایی اظهار کرد: اگرچه در طول چند قرن اخیر از طریق یادمان‌ها، ادبیات، هنر و موزه‌های جنگ به طرز باشکوهی به مقوله «جنگ» پرداخته شده اما موزه‌های «صلح» ایده نسبتا نوینی در جهان است.

وی با بیان اینکه موزه صلح مکانی برای یادآوری ارزش‌های والایی مانند دوستی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و احترام به خویشتن و دیگران است، افزود: این موزه‌ها می‌توانند از طریق نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، بزرگداشت‌ها و دیگر مراسم با عموم مردم ارتباط برقرار کرده و در برنامه‌های آگاه‌سازی کنند.

 رضایی با بیان اینکه همچنین این موزه‌ها می‌کوشند پلی ارتباطی بین ملت‌ها برای شناخت بهتر آنان از یکدیگر ایجاد کنند، گفت: بدیهی است هرچه حضور موزه‌های صلح بیشتر می‌شود، پیام صلح برای مردم قوی‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha