کد خبر: موارد-ابتلا-به-کرونا-در-نیوزیلند-همچنا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۵
موارد ابتلا به کرونا در نیوزیلند همچنان صفر است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند طی سخنانی در ارتباط با نمودار صد روزه ویروس کرونا در این کشور اظهار داشت: موفقیتی که در مهار ویروس کرونا در این مدت شاهد آن بودیم، تضمینی برای جلوگیری از شیوع موج دوم نیست.

براساس گزارش رادیو نیوزیلند، آردرن با بیان اینکه آخرین مورد اتبلا به کرونا در نیوزیلند در تاریخ یک مه ثبت شده‌است، گفت: هیچ کشوری در مقابله با ویروس کرونا به جایگاه موفق نیوزیلند دست نیافته‌است اما این مسئله خطر شیوع مجدد را کاهش نمی‌دهد. تا زمانی که این بیماری همه‌گیر در جهان وجود دارد، خطر ابتلا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمام موارد کرونا در این کشور منشا خارجی داشته، اذعان داشت: دولت نیوزیلند هنوز با دقت تردد در مرزها را کنترل و مدیریت می‌کند و شهروندانمان نیز باید در این زمینه هوشیار باشند.

در نیوزیلند در راستای تدابیر مقابله با ویروس کرونا از تاریخ 25 مارس وضعیت فوق‌العاده و منع آمدوشد اعلام شد. طی صد روز گذشته هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی نشده و در مجموع 22 نفر در این کشور به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش از 210 کشور تبدیل به پاندمی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha