کد خبر: مهمترین-عامل-موفقیت-زندگی-زناشویی،رش
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
مهمترین عامل موفقیت زندگی زناشویی،رشد عاطفی و فکری است

متین نصری روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه مهم ترین عامل موفقیت در زندگی زناشویی رشد عاطفی و فکری است، گفت: البته واضح است که درجه رشد عاطفی و فکری، تنها به سن بستگی ندارد بلکه سن روانی اجتماعی، عاطفی و جسمانی همه از عوامل موثر تفکر است.

وی اظهار کرد: اگر این عوامل مقتضی باشد بهترین زمان برای ازدواج افراد است؛ بدون تردید افرادی آمادگی ازدواج را خواهند داشت که به اندازه کافی رشد ثبات فکری و عاطفی داشته باشند. همچنین امکان تغییر ناگهانی در آنها باید به حداقل رسیده باشد.

این استاد رشته روانشناسی افزود: اگرچه طبیعی است که افراد زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرند عادات مختلف در آنها به صورت محکمی درآمده، اما قابلیت تطبیق و سازش وجود دارد.

نصری ادامه داد: سن یک متغییر کمی در ازدواج است خیلی از ازدواج ها در سنین کم یا در سنین بالا اتفاق افتاده و در این ازدواج ها خوشبختی به وضوح دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد اجتماعی عاملی دیگر است که با رشد عاطفی و فکری ارتباط دارد، گفت: شخصی که از لحاظ اجتماعی رشد کرده، روابط اجتماعی را بهتر درک می کند به همین دلیل توانایی سازش با محیط و افراد برای او بالاتر است و می تواند با قبول مسئولیت نسبت به محدودیت های خود آگاهی داشته باشد.

این روانشناس تصریح کرد: از موضوعات کوچکی که ازدواج را تحت تاثیر قرار می دهد نباید گذشت چراکه عادات کوچک و معمولی شخص ممکن است باعث عصبانیت و آزردگی شود. این عادات زمانی جلب توجه می کند که زن و مرد از لحاظ تحصیلات و محیط با یکدیگر تفاوت کلی دارند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha