کد خبر: من-راه-حاج-قاسم،-آقا-تختی-و-شهید-طیب-را-پ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
من راه حاج قاسم، آقا تختی و شهید طیب را پیش گرفته ام

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی برنامه جشن رمضان، هجدهمین قسمت از این ویژه برنامه رمضانی در حال و هوایی متفاوت تر از هرشب و در شب هجدهم ماه مبارک رمضان به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد همانند هرسال جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی آفرینی و شادی بخشی را به جامعه منتقل کند، از این رو هرشب میزبان مهمان های متفاوتی از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته بابک افرا و زینب پورابراهیم میزبان محمد محمودی قهرمان کشتی جهان و مربی کشتی ناشنوایان بودند.

محمودی که در ۴ دوره از المپیک حضور داشت و با انجام کارهای خیر به چهره مردمی تبدیل شده است درباره فرهنگ پهلوانی گفت: خیلی ها گمان می کنند که پهلوانی فقط برای ورزشکارهاست اما یک کودک، یک نویسنده، یک پیر زن و یا پیرمردی که در گلریزان شرکت می کند، او هم مرام پهلوانی دارد.

وی با اشاره به خاطره سفر حج عمره پدر و مادرش در سالها پیش بیان کرد: مادرم سفر حج رفت اما پدرم هزینه سفرش را کودکان یتیم اهدا کرد. کودکانی که الان تعداد آنها ۱۴ هزار نفر شده است. مدتی بعد از حج عمره نام پدر و مادرم برای حج واجب هم اعلام شد. یک روز من در خیریه نشسته بودم، مادرم حال مرا می بیند و از دوستم سوال میکند که چرا محمد آشفته است؟ او هم پاسخ میدهد که به دلیل مشکلات مالی و هزینه بچه هاست؛ بعدها مطلع شدم که مادرم سفر حج و طلاهایش را میفروشد و به خیریه میدهد و از دوستم می خواهد تا به من چیزی نگوید.

محمدی ادامه داد: پهلوانی همین است؛ هفته پیش در محله عبدل آباد تهران ۸ هزار نفر در گلریزان برای آزادی زندانیان شرکت کردند. کار نه لباس زیبا بلکه دل زیبا میخواهد. باید مسئولینی که اختلاس و به مردم خیانت می کنند از دل بزرگ این ملت خجالت بکشند.

وی در پاسخ به اینکه چطور شد وارد کارهای خیر شدید گفت: همیشه پدر و مادرم پیش من درباره پوریای ولی، آقای تختی و شهید طیب صحبت می کردند. ۷ ساله بودم که کار میکردم، یک روز مادرم با پدرم درددل میکرد و میگفت که ای کاش محمد راه آقای تختی را برود. از همان جا این فکر در ذهن من شکل گرفت. خیریه را با ۱۰ نفر شروع کردیم. جرقه کارهای خیر و یتیم نوازی توسط برادر و پدرم خورده شد و خانه خود را وقف این کار کردیم. به نظرم همه اینها از لطف خداست، خدا خواسته که ما توفیق خدمت به این کودکان را داشته باشیم.

این قهرمان کشتی با بیان اینکه بخاطر بچه های معنوی ام بچه دار نشدم اظهار کرد: من الان ۱۴۰۰۰ بچه را در آغوش گرفته ام. در روز پدر یک بچه ۳ ساله برایم لواشک آورد و مرا سوپرایز کرد. من ورزشکاری هستم که گوشواره دارم و آن گوشواره هم دعای مردم است. دعای مردم در حق من معجزه کرد که وقتی دکترها جوابم کردند بعد از ۴ روز از آی سی یو برگشتم.

وی افزود: من راه حاج قاسم، آقا تختی و شهید طیب را پیش گرفته ام. حاج قاسم عشقی بود که خیانت نکرد، در خانه اش آقازاده پرورش نداد. به نظرم وجه اشتراک این ۳ بزرگوار عشق آنها به امام حسین(ع) بود که در آخر امام حسین دست آنها را گرفت. وقتی امام خمینی(ره) سر مزار طیب از او میخواهد که برایش دعا کند، یعنی طیب پهلوان بوده است.

در ادامه حاج میرزا حسین و علیرضا جعفرزاده پدر و پسر خواننده و تعزیه خوان وارد استودیو شدند.

میرزا حسین جعفرزاده درباره فعالیت های خود گفت: من خواندن را از ۷ سالگی و در تعزیه های امام حسین(ع) آغاز کردم.

وی افزود: در سال ۶۴ یکسری از اطلاعیه های حضرت امام را عربستان پخش می کردیم. اولین بار که بقیع باز شد آنجا دعای کمیل خواندم و در طول هشت سال دفاع مقدس این کار ادامه داشت.

جعفرزاده در ادامه یک رباعی در وصف حضرت علی(ع) که بداهه سروده شد را برای بینندگان خواند.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha