کد خبر: منتخب-مردم-شهرضا-و-دهاقان-در-مجلس-یازده
۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
تحقق مطالبات زنان نیازمند همدلی و مشارکت تمام نمایندگان مجلس یازدهم است
به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در مورد موضوعات حوزه زنان و خانواده که باید در اولویت دستورکار فراکسیون زنان مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت: آنچه مسلم است بعد از اتمام فعالیت هر دوره از مجلس یک سری طرح‌ها و لوایح نیمه تمام باقی می‌ماند که باید مجدد در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرند.

جامعه زنان انتظارات ویژه‌ای از فراکسیون زنان دارند

منتخب مردم شهرضا و دهاقان در مجلس یازدهم ادامه داد: جامعه زنان انتظارات ویژه‌ای از فراکسیون زنان دارند، بنابراین لازم است بخش اعظمی از فعالیت‌های نمایندگان زن به تحقق مطالبات این بخش اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: فراکسیون زنان در مجلس دهم بیشتر زمان خود را به پیگیری مطالبات جامعه زنان اختصاص داده و باید این امر در مجلس یازدهم نیز محقق شود، همچنین باید به این نکته توجه شود که 16 نماینده زن نمی‌توانند به تنهایی مطالبات نیمی از جمعیت کشور را پیگیری کنند، بنابراین باید تلاش شود تا نمایندگان مرد هم در جهت تحقق مطالبات این قشر مشارکت کنند، چرا که تحقق این مهم در سایه همدلی و اتحاد امکانپذیر می‌شود.

فراکسیون زنان باید با قدرت بیشتری برای تحقق مطالبات حوزه زنان و خانواده ورود پیدا کند

محمودی اظهار کرد: البته پیگیری این مطالبات نیاز به تشکیل کمیسیون تخصصی نداشته و می‌توان در سطح همان فراکسیون، موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده را پیگیری کرد، بنابراین فراکسیون زنان می‌تواند با قدرت بیشتری برای تحقق مطالبات حوزه زنان و خانواده ورود پیدا کند.

وی افزود: فراکسیون زنان باید به گونه‌ای فعالیت کند که تمام اقشار جامعه از مصوبات حاصل از تلاش آن بهره‌مند شوند و تنها به دنبال ایجاد قوانینی برای گروه خاص نباشد، همچنین وضعیت تمام زنان کشور از مناطق برخوردار تا محروم را مورد توجه قرار دهد.

ضرورت استفاده از ظرفیت نمایندگان زن در ترکیب هیات رییسه مجلس و کمیسیون‌ها

منتخب مردم شهرضا و دهاقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید در حوزه فعالیت نمایندگان زن مدنظر قرار گیرد، این است که اغلب افرادی که در حوزه ملی، فرهنگی و مذهبی فعالیت مستمر دارند از بین زنان هستند، بنابراین لازم است از ظرفیت آنها در ترکیب هیات رییسه مجلس و کمیسیون‌ها نیز استفاده شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha