کد خبر: ممنوعیت-کامل-تردد-در-ایام-عید-قربان-در-ع
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
ممنوعیت کامل تردد در ایام عید قربان در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست گذشته مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق  با کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی این کشور، درباره مقررات و قوانین پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام عید قربان بحث و گفتگو شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، در ابتدای این نشست، مصطفی الکاظمی از تلاش‌های مدافعان سلامت و جان‌برکفان سفید پوش عراق، در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران، قدردانی کرد و گفت: همه باید قدردان نقش آنان باشیم و از تلاش‌های آنان حمایت کنیم.

الکاظمی خاطرنشان کرد: آگاهی و هوشیاری آحاد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن بسیار حائز اهمیت است.

وی بر لزوم رعایت همه دستورالعمل‌ها و مقررات و قوانین پیشگیرانه که مؤسسات بهداشتی به منظور مهار این بیماری همه‌گیر، کاهش خطرات و تاثیرات آن برسلامتی افراد و جامعه وضع کرده اند، تاکید کرد.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق در خصوص مبارزه با بیماری کرونا مصوباتی را اتخاذ کرد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– منع کامل رفت و آمد در روزهای عید سعید قربان، از روز پنج شنبه (9 مرداد ماه) تا یکشنبه (19 مرداد ماه)، درباره این ممنوعیت بعد از تعطیلات عید قربان تصمیم‌گیری می‌شود.

– بازگشایی کلینیک‌های خصوصی، مشروط به رعایت همه شرایط و پروتکل‌های ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت و اتحادیه پزشکان.

– اعلام آمادگی وزارت بهداشت مبنی بر ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذارانی که خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های تولید اکسیژن طبی هستند، این وازرت‌خانه با هماهنگی هیئت سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های ذی ربط، کلیه تسهیلات را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha