کد خبر: ممنوعیت-حضور-خبرنگاران-خارجی-در-مناسک
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
ممنوعیت حضور خبرنگاران خارجی در مناسک حج

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، دولت عربستان اعلام کرد که به منظور اعمال محدودیت برای  پیشگیری از شیوع کرونا طی انجام مناسک حج، رسانه‌های خارجی مجاز به پوشش اخبار حج امسال نیستند.

زائران سرزمین وحی از آخر هفته ورود خود به مکه را آغاز کردند و پس از ورود به این شهر با انجام آزمایش‌های مربوطه در هتل‌های این شهر قرنطینه شدند.

بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده، حجاج پس از هر بار زیارت اماکن مقدس، مورد آزمایش مجدد قرار می‌گیرند و در محل اقامت خود قرنطینه می‌شوند و بدون اجازه مسئولان ذیربط حق خروج از محل‌های اقامت خود را ندارند.

طبق اعلام کشور عربستان حج امسال بدون حضور حجاج خارجی برگزار خواهد شد، علاوه بر این کشور عربستان محدودیت‌هایی همچون زدن ماسک در حین اجرای مناسک حج و نبوسیدن کعبه و حجر الاسود را ایجاد کرده است که حجاج ملزم به رعایت آن هستند. علاوه بر این عملیات ضدعفونی اماکن مقدسه به صورت مرتب هر شب در حال انجام است و عربستان برای زائران دستبند سلامت را در نظر گرفته و آن‌ها را در چند روز اخیر به مدت یک هفته قرنطینه کرده است و بعد از مناسک حج نیز سلامت آنان سنجش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha