کد خبر: معیشت-مردم-گروگان-سیاسی‌بازی-دولتمرد
۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
معیشت مردم گروگان سیاسی‌بازی دولتمردان/تامین معیشت مردم یا لجبازی با مجلس؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از رفتار دوگانه دولت در پرداخت کمک معیشتی به مردم، گفت: متاسفانه معیشت مردم در گرو سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی برخی از مسئولان دولتی قرار گرفته است در حالی که مردم انتظار اینگونه رفتارها را از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ندارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یارانه ای را مجلس برای مردم مصوب کند تورم زا است و دولت می گوید منابعی برای پرداخت نیست، اما اگر همان یارانه را دولت مصوب کند منابع وجود دارد و تورمی هم در پی ندارد! ادامه داد: مجلس طرحی را در راستای کمک معیشت به مردم در زمان کرونا با تامین بودجه از طریق فروش اموال و تراکنش‌های بانکی به صحن آورد اما دولت با این توجیه که اینگونه پرداخت‌ها تورم‌زا است با آن مخالفت کرد و مسائلی مطرح کرد که جای تاسف و تعجب دارد.

وی توضیح داد: همچنین پس از ایراد شورای نگهبان به طرح مجلس مبنی بر پرداخت 60 تا 120 هزار تومان به خانواده‌های نیازمند، این طرح اصلاح شد اما نماینده دولت باز هم در صحن علنی با مصوبه مجلس -که طبق نظر شورای نگهبان اصلاح شده بود- مخالف کرد و تاکید کردند؛ امکان فراهم کردن بودجه برای اجرای طرح مذکور وجود ندارد اما امروز رئیس‌جمهور در کمال تعجب و ناباوری از اجرای طرح کمک معیشیتی مشابه با طرح مجلس خبر داد!

موسوی لارگانی ادامه داد: اگرچه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به یک سوم جامعه بسته معیشتی 100 هزار تومانی برای 4 ماه پرداخت شود اما با توجه به استدلال های دولتمردان، تورم موجود این مبلغ هم جوابگوی مشکلات معیشتی مردم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:در هرصورت هر نوع پرداختی به مردم باید مصوبه مجلس را به دنبال داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha