کد خبر: معلمان-حق-التدریس-جذب-آموزش-و-پرورش-می
۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
معلمان حق التدریس جذب آموزش و پرورش می‌شوند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع معلمان خرید خدمات آموزشی در مقابل مجلس در روزهای اخیر، اظهار کرد: دغدغه اصلی این گروه از معلمان، توجه ویژه نمایندگان در تدوین طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» به نیروهای خرید خدماتی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب و اجرای طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» امکان جذب این نیروها از طریق آزمون استخدامی فراهم خواهد شد.

وحیدی یادآور شد: همچنین مطالبات این نیروها احصا شده و در کمیته آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این مطالبات با در نظر گرفتن شرایط قانونی مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت.

سوابق همه گروه‌‎های غیر رسمی شاغل در آزمون دیده خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: معلمان عزیز بدانند که همه گروه‌های غیر رسمی شاغل در آموزش و پرورش شامل حق التدریس، خرید خدمت، مربی پیش دبستانی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیردولتی در طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» مورد توجه قرار گرفته‌اند و همه این گروه‌ها با در نظر گرفتن سوابق به واسطه اعمال ضریب در آزمون محاسبه خواهد شد.

وی یادآور شد: جذب این عزیزان بر اساس نیاز آموزش و پرورش در هر منطقه خواهد بود و امتیازی نیز برای نیروهای بومی در نظر گرفته خواهد شد.

هنوز تصمیمی در خصوص داخلی بودن آزمون اتخاذ نشده است

وحیدی درباره اینکه آیا آزمون پیش بینی شده در طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» داخلی و بین نیروهای آموزش و پرورش خواهد بود یا فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها هم در آن شرکت خواهند کرد، گفت: پیشنهاد معلمان خرید خدمات آموزشی برگزاری آزمون به صورت داخلی بین نیروهای فعال در آموزش و پرورش است ولی کمیته آموزش و پرورش و کمیسیون در این رابطه هنوز تصمیم گیری نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در تدوین قانون باید به نحوی عمل شود که مصوبه مجلس مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گیرد و مغایرتی با قوانین بالادستی نداشته باشد./ خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha