کد خبر: معاون-درمان-وزارت-بهداشتمهمترین-هدف-م
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر قاسم جان بابایی؛ در نشست اضطراری روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران  افزود: در شرایط ویژه ای قرار داریم و با ویروس جدیدی مواجه شده ایم که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است و باید با تمام توان در میدان مبارزه با این بیماری ایستادگی کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: برای رفع کمبود نیرو و کمک به نیروهای درمانی، بر اساس دستور وزیر بهداشت، دستیاران همه رشته ها، انترن ها، دانشجویان دو سال آخر رشته پرستاری، مامایی، هوشبری و اتاق عمل، بر اساس نیاز رییس دانشگاه باید پس از آموزش در اختیار بخش های کرونای بیمارستانها قرار بگیرند و واکسیناسیون این نیرو های جدید نیز در اسرع وقت انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت تخت های بستری تیم های ترخیص همچنان به صورت فعال و بر اساس شواهد علمی کار ترخیص بیماران رو به بهبود را انجام دهند و تیم های بازرسی وزارت بهداشت، ستاد کرونای استان و تیم های نظارتی بیمارستانی باید به صورت سر زده و شبانه روزی به خصوص در شیفت های عصر و شب، کار نظارت بر روند خدمات رسانی و درمان در بیمارستان ها را رصد کنند.

دکتر جان بابایی دستور داد در بیمارستان ها، تیم های ویژه تنفسی متشکل از پرستاران با تجربه ی مراقبت های ویژه، کارشناسان هوشبری و تکنسین های تجهیزات پزشکی تشکیل شود و به طور مستمر وضعیت ذخایر اکسیژن و میزان مصرف مورد نیاز هر بیمار را به دقت تحت نظر داشته باشند تا ضمن مصرف بهینه اکسیژن، مراقب بیمارانی که به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می کنند، باشند.

 وی با اعلام حمایت کامل دولت و پشتیبانی وزرات بهداشت از مراکز درمانی برای رفع نیازها، از تصویب بالاترین رشد تعرفه بخش خصوصی در سال جاری با ۲۸ و نیم درصد افزایش خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha