کد خبر: معاشرت-می‌تواند-در-رسیدن-به-آرامش-ذهن
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰
معاشرت می‌تواند در رسیدن به آرامش ذهنی بسیار کمک کننده باشد

دکتر بهروز بیرشک روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اقداماتی که می تواند سلامت روان را در این دوران کرونا ویروس حفظ کند، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که زمینه شیوع این بیماری بسیار زیاد است به همین دلیل باید تغییراتی در شیوه زندگی خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت روان و آرامش خانواده باید خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم، افزود: در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که راهی جز پذیرش شرایط موجود نداریم. اگر تحمل و پذیرش این شرایط برای خانواده ها اذیت کننده است آنها حتماً باید از یک روانشناس یا روانپزشک برای تشخیص و درمان سلامت روان و حفظ آرامش خود استفاده کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه با تغییر شیوه زندگی می توانیم نسبت به کاهش استرس و اضطراب در زندگیمان اقدام کنیم، گفت: اگر در شیوه زندگیمان و برنامه هایی که تاکنون داشته ایم تغییر روش دهیم، می توانیم نگرانی و استرس خود را کنترل کنیم.

این روانشناس ادامه داد: باید بدانیم که بیشترین نگرانی و استرس های ما چیست و آنها را یادداشت کنیم، با این یادداشت برداری می توانیم نسبت به ایجاد تغییر در برنامه های خود اقدام کنیم.

بیرشک با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد سرگرمی بیشتر در زندگیمان باشیم، افزود: بدون شک با تغییر برنامه ها شاهد اتفاقات بهتری در زندگی روزانه خود خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید ذهنمان را آزادتر کنیم و علایق خود را بهتر بشناسیم، گفت: معاشرت می‌تواند در رسیدن به آرامش ذهنی بسیار کمک کننده باشد، اگرچه توصیه بسیاری از پزشکان بر این است که در این شرایط کرونا ویروسی تا حد ممکن از معاشرت با دیگران پرهیز شود اما می توانیم از طریق تماس های اینترنتی با دیگران در ارتباط باشیم تا بدانیم که ما تنها نیستیم.

این روانشناس ادامه داد: باید یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم که تا حدودی ما را سرگرم کند و باعث شود احساس بهتری نسبت به زندگی در این شرایط داشته باشیم.

خبرنگار: مینا افسریان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha