کد خبر: مطالعه-راهی-برای-کاهش-استرس
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
مطالعه راهی برای کاهش استرس!

طیبه حاج محمدیزدی روان شناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به افزایش استرس و نگرانی که در این دوران اپیدمی کرونا ویروس برای بسیاری از افراد به وجود آمده است، گفت: بهترین راه کاهش استرس، نگرانی و ترس از ابتلا به بیماری ، آگاهی و طرز صحیح برخورد کردن با موضوعات مختلف است.

وی با بیان اینکه بحرانی کردن و بزرگ جلوه دادن برخی موضوعات باعث می‌شود که تمام مسائل به سراغ آنها بیاید، افزود: نگرانی بیش از حد باعث ضعیف شدن و از دست دادن کارایی و کارآمدی جسم می‌شود.

این روانشناس با تاکید بر این موضوع که نگرانی بیش از حد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود، اظهار کرد: افراد باید از هر چیزی که باعث تقویت بیماری می‌شود، دوری کنند.

حاج محمدیزدی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از آگاهی‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی همراه با عنوان‌های مختلف، جالب و درست نیستند به همین دلیل افراد برای کاهش استرس و نگرانی باید به دنبال کسب اطلاعات درست و عقلانی باشند.

وی با اشاره به این موضوع که در این دوران خانواده‌ها با آگاهی درست می‌توانند نسبت به حل مشکلات خود اقدام کنند، گفت: در حال حاضر بسیاری از اطلاعات در جامعه ناقص و یا ضعیف است به همین دلیل باید با کسب آگاهی درست نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم. بزرگترین اشکال قشری از افراد در تمام جوامع بحث کسب اطلاعات در زمینه زندگی است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه زندگی دایره وسیعی است که بخش‌های مختلفی دارد، تاکید کرد: به همه بخش‌های این دایره نیازمند هستیم به همین خاطر کسب اطلاعات درست برای ما لازم و ضروری است اما متاسفانه افراد امروزه به خود زحمت اطلاع‌یابی درست نمی‌دهند.

حاج محمدیزدی اضافه کرد: با توجه به امکاناتی که امروز در جامعه وجود دارد افراد به راحتی می‌توانند اطلاعات صحیح کسب کنند. می‌دانیم که بسیاری از افراد جامعه وقت خود را برای مطالعه انواع کتاب‌ها صرف نمی‌کنند و همین موضوع سردرگمی‌هایی را در زندگی آنها به وجود می‌آورد.

وی بیان داشت: با بالا بردن اطلاعات مردم به راحتی می‌توانند مشکلات زندگی خود را حل کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha