کد خبر: مطالبات-جامعه-پرستاری-حق-آنان-است-و-بای
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
مطالبات جامعه پرستاری حق آنان است و باید انجام شود!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه صبحگاهی در انتهای الوند،محمدجوکار درباره طرح دوفوریتی وضعیت کاری پرستاران که در مجلس شورای اسلامی تائید شده،تصریح کرد:در مورد این طرح چند نکته مطرح است، در سال 86 قانون تعرفه گذاری برای پرستاران مصوب و اجرایی شده است. در حال حاضر این بحث تعرفه گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه آنان است که دولت باید اجرایی‌اش کند و بخش نظارتی آن‌هم توسط مجلس دنبال شود.نکته بعدی تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و نیروهای خدماتی است که این مطالبات حق آنان است و باید انجام شود.

وی افزود: پرستاری کار بسیار سختی است و آن‌ها همیشه درتهدید هستند، لذا ما وظیفه‌داریم آرامش را برایشان حفظ کنیم. ما در کشور 145 هزار نفر جامعه پرستاری داریم که الآن 6 هزار نفر آن‌ها در قرنطینه هستند، پس برای اینکه آینده شغلی این عزیزان تضمین شود باید برای تبدیل وضعیت گروهی متقاضی از نیروی شرکتی یا قراردادی به استخدام رسمی اقدامی انجام داد.

رئیس کمیسون امور داخلی و شوراها مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: امروز پول حقوق آن‌ها را به شرکت‌ها می‌دهیم اما آنان واریز حقوق را به‌درستی انجام نمی‌دهند. پس چرا دولت مستقیم حقوق را برای خودشان واریز نکند؟ سازمان امور اداری و استخدامی وظیفه این امور را بر عهده دارد و مطالبات عقب‌مانده پرستاران که بحث کار و اضافه‌کار آن‌هاست از سال 96، 97، 98 همچنان باقی‌مانده که این هم باید به‌صورت جدی در بخش نظارتی مجلس دنبال شود که حقوق این عزیزان تا پایان امسال پرداخت شود.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت  7:20 صبح از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha