کد خبر: مصرف-آنتی‌بیوتیک‌-چه-نوع-قارچی-در-بدن
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
مصرف آنتی‌بیوتیک‌ چه نوع قارچی در بدن ایجاد می‌کند؟

دکتر مهرانگيز زنگنه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به عفونت قارچ واژن و راه درمان این بیماری، گفت: عفونت قارچی واژن یک نوع قارچ است به اسم کاندیدیازیس واژینال که بیشتر در کسانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند دیده می‌شود.

وی افزود: این نوع قارچ همانگونه که در دهان باعث ایجاد برفک می‌شود می‌تواند در واژن هم مشکلات زیادی برای افراد به خصوص بانوان ایجاد کند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه قارچ کاندیدیازیس به طور معمول در خانم‌ها به خصوص خانم‌هایی که قرص جلوگیری استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود، اظهار داشت: همچنین این نوع قارچ در افرادی که دچار دیابت، نقص روی و یا بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیشتر مشاهده می‌شود.

زنگنه بیان داشت: گاهی این نوع قارچ می‌تواند در افراد معمولی هم دیده شود اما مشاهده این نوع قارچ عفونی در خانم‌های باردار بیشتر است.

وی ادامه داد: قارچ کاندیدیازیس می‌تواند در افرادی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند هم مشاهده شود. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از فاکتورهای مهم برای عفونت قارچی در اعضای مختلف به خصوص واژن است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به علائم شایع عفونت واژن گفت: علائم شایع این نوع عفونت قارچی معمولا با خارش ناحیه واژن و ترشح غلیظ و سفید رنگ از ناحیه واژن همراه است.

زنگنه با بیان اینکه تشخیص انواع عفونت‌های قارچی بر عهده پزشک است، افزود: درمان این بیماری در افرادی که یک بار دچار این نوع عفونت قارچی شده‌اند با افرادی که چند بار دچار این عفونت شده‌اند بسیار متفاوت است به همین دلیل تشخیص بیماری و درمان آن حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha