کد خبر: مشکل-تامین-اکسیژن-برای-بیمارستان‌ها-ن
۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
مشکل تامین اکسیژن برای بیمارستان‌ها نداریم

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، افزود: می توانیم به راحتی اکسیژن مورد نیاز استان را از استان های مجاور همچون اصفهان تهیه کنیم و حتی از ظرفیتهای موجود در شهرستانهایی همچون گچساران و کهگیلویه بهره ببریم.

وی اظهار داشت: هیچ استثنایی در اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا برای مردم و دستگاهها وجود ندارد و با افراد متخلف در عدم رعایت پروتکلها برخورد قانونی می شود.

استاندار تصریح کرد: با هیچ دستگاه و یا مدیری تعارف نداریم و در این مدت نباید فراخوان برگزار شود.

کلانتری گفت: دستگاهها بیشتر خدمات غیرحضوری و اینترنتی به مردم ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه در۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شده، تاکید کرد: وضعیت استان و شهرستان بویراحمد فوق قرمز است و باید در اجرای طرح محدودیت های جدید تمامی شهرستان ها دیده شوند.

استاندار ابراز داشت: این محدودیت ها از سر ناچاری اعمال شده و این ۲ هفته بسیار حیاتی است و باید با اجرای موفق و با قاطعیت محدودیت های اعلام شده ویروس کرونا را کنترل کنیم.

کلانتری افزود: جامعه باید از افرادی که این پروتکلها را رعایت نمیکنند مطالبه گری کنند و آنها را انگشت نما کنند زیرا که همه ملزم به رعایت آنها هستند.

وی گفت: با وجود هشدارها هنوز هم شاهد برگزاری مراسمات شلوغ در آرامستان های استان هستیم که این وضعیت نگران کننده است.

استاندار افزود: تمامی خودروهای افرادی که در تشییع جنازه شرکت‌ می کنند، جریمه می شوند زیرا که برگزاری مراسمات در استان با بیش از ۱۵ نفر جمعیت ممنوع است.

کلانتری عنوان کرد: وضعیت بویراحمد و کهگیلویه قرمز، گچساران و چرام و باشت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های لنده و بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.

وی ابراز داشت: در شهرهای زرد مشاغل ۱ و ۲ و ۳ فعالیت می ‌کنند چنانچه مراجعان پروتکل‌ها را رعایت کنند به آنها خدمات داده می شود و تنها فعالیت دسته چهارم مشاغل ممنوع است.

استاندار تصریح کرد: تردد در منطقه زرد آزاد است و محدودیتی نیست و در این شهرها ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: شهرهای با وضعیت نارنجی مشمول ممنوعیت تردد می‌شوند از ۲۱ تا ۴ بامداد به غیر از کشیک‌ها و کارهای اداری تردد ممنوع است و تنها گروه شغلی یک حق فعالیت دارند و گروه شغلی دو و سه و چهار کاملا در این ۱۵ روز ممنوع است .

کلانتری یادآور شد: ورود خودروها با پلاک غیربومی به منطقه و خروج آن در منطقه نارنجی ممنوع است.

استاندار بیان کرد: ورود پلاک‌های غیربومی ممنوع و جریمه‌های سنگین ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی دارد.

وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان تنها مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند.

کلانتری با اشاره به طرح محله محور به نام حاج قاسم سلیمانی، گفت: این طرح با هفت راهبرد در سراسر استان اجرایی می شود.

وی یکی از دلایل اصلی فوت بیماران کرونایی را مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان ها اعلام کرد و افزود: در این طرح شناسایی هر چه سریع تر بیماران کرونایی و یا افراد آسیب پذیر و در معرض خطر صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha