کد خبر: مشکلات-حاد-تنفسی-مهمترین-عارضه-بیماری
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر آرش پیوندی با بیان اینکه در افزایش مجدد بیماری کووید-۱۹ جوانان در محدوده سنی ۲۵ تا ۴۵ سال با درگیری شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می کنند خاطر نشان کرد: مهمترین علت افزایش تعداد بیماران در این گروه سنی کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اتکا به سن و نیروی جوانی است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر علائمی همچون تب، مشکلات گوارشی، قطع ناگهانی حس بویایی و چشایی مهمترین عارضه که بیماران را درگیر می کند مشکلات حاد تنفسی و ریوی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر هنوز یک درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راهکار پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خود مراقبتی است.

دکتر پیوندی با بیان اینکه دیدن بیمارانی که به دلیل غفلت و ساده انگاری دچار نوع شدید بیماری شده اند برای تیم های پزشکی و پرستاری بسیار تاسف بار و غم انگیز است خاطر نشان کرد: برای کاهش تعداد بیماران و غلبه بر این ویروس، علاوه بر توان و مهارت پزشکی، همکاری مستمر مردم لازم است تا به این بیماری گرفتار نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha