کد خبر: مشوق‌هاي-سرمايه‌گذاري-در-مناطق-کمتر
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۶
مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق کمتربرخوردار تقويت شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اقبال عباسي در نشست با معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران افزود: زماني که مشوق‌هاي سرمايه‌گذاري در تمامي مناطق کشور يکسان باشد، سرمايه‌گذار بخش خصوصي ترجيح مي‌دهد تا در مناطق برخودار و توسعه‌يافته فعاليت داشته باشد و بدين ترتيب توسعه نامتوازني در کشور رقم مي‌خورد.

وي ادامه داد: رفع اين مساله نيازمند آن است تا براي سرمايه‌گذاري در مناطق کمتر برخوردار مشوق‌هاي بيشتري در نظر گرفته شود و با تجديدنظر در رويه و فرايندهاي موجود، توليد و اشتغال در اين مناطق افزايش يابد.

عباسي در ادامه با بيان اينکه ايجاد شهرک‌هاي صنعتي خصوصي در سال‌هاي گذشته از حمايت‌هاي لازم برخوردار نبوده است، تصريح کرد: اين در حالي است که هر چقدر شهرک‌هاي خصوصي بيشتر وارد ميدان شوند، از تکاليف دولت کاسته مي‌شود و مي‌توان بر نقش نظارتي تمرکز بيشتري داشت.

وی اشاره کرد: منطقه ويژه اقتصادي را از مهمترين ظرفيت‌هاي اين استان براي جذب سرمايه‌گذار عنوان کرد و گفت: مجوز ۷۰۰ هکتار زمين براي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي به سازمان همياري شهرداري‌هاي استان اختصاص داده شده که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن آماده واگذاري به سرمايه‌گذاران شده است.

عباسي ادامه داد: تاکنون واحد پرتودهي گاما که در کشور بي‌نظير است در اين منطقه ايجاد شده است و برنامه‌ريزي شده تا ۴۰۰ واحد سلولزي، صنايع تبديلي و تکميلي در جوار اين سامانه پرتودهي ايجاد شود.

وي خاطر نشان کرد: در صورت نياز امکان توسعه منطقه ويژه اقتصادي استان به يک هزار و ۲۰۰ هکتار نيز وجود دارد از همين رو فرصت مناسبي براي شهرک‌هاي صنعتي است که بتواند با عهده‌دار شدن مديريت اين منطقه در جذب سرمايه‌گذار اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha