کد خبر: مشهد-در-وضعیت-قرمز-قرار-گرفت-مردم-از-شرک
۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه ای اعلام کرد: از مهمترین عوامل شعله ور شدن آتش کرونا و گسترش شیوع آن و پر شدن تختهای بیمارستانها و افزایش فوتی های ناشی از کرونا، حضور مردم در برنامه های جمعی و گروهی است، بنابراین شهروندان برای کنترل این ویروس و مهار بیماری باید ضمن خودداری از شرکت در هر گونه مراسمی،  نکات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها و خود مراقبتی بطور جدی را رعایت نمایند.

مدافعان سلامت با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه در خدمت  به مردم و در خط مقدم مبارزه با کرونا در دو جبهه پیشگیری و درمان فعال  و در این مسیر تعدادی از همکاران عزیز پزشک، پرستار و پرسنل بهداشتی و درمانی جان خود را از دست داده اند.

به طور حتم ادامه وضعیت روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری بیماران در مراکز درمانی موجب خستگی و تحلیل نیروی جسمانی پزشکان، پرستاران و تمامی افراد درگیر مبارزه با کرونا خواهد شد.

طی دو هفته اخیر سیر افزایش تعداد بیماران و فوتی ها موجبات نگرانی جدی مدافعان سلامت شده و فقط در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل بیماران کرونایی بستری‌ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۶۷۰ نفر رسیده است که افزون بر ۲۰۰ نفر از مبتلایان بستری به علت وخامت شرایط جسمانی‌ نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

موکدا یادآوری میشود که هر گونه تجمعی صرفنظر از ماهیت تجمع ، خطر رشد و گسترش بی رویه کرونا در این کلانشهر را به دنبال دارد و اگر  تعداد مبتلایان به یک باره افزایش یابد شرایط مشهد نیز مشابه بسیاری شهرهای دنیا غیرقابل کنترل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha