کد خبر: مشخصه-مرحله-حاد-بیماری-کرونا-افزایش-با
۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حمیدرضا نادری، با اشاره به اینکه بیماری کرونا به طور معمول دو مرحله دارد، ابراز کرد: بیماری بطور معمول دو مرحله دارد،  مرحله ویرمی (هفته اول ابتلا) و دومی مرحله التهابی (از هفته دوم تا چهارم شروع علائم اولیه می تواند بروز کند).

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مرحله اول با بروز علائمی مثل تب، گلودرد، آبریزش بینی، سرفه و بدن درد مشخص میشود که برحسب شدت، میتواند خفیف باشد یا چند روزی بطول بینجامد.

وی با بیان اینکه مرحله التهابی با بروز مجدد تب، گلودرد، احساس پری یا درد قفسه سینه و تشدید سرفه و تنگی نفس می تواند بروز یابد، عنوان کرد: در این مرحله، CRP می تواند چندین برابر حد بالای طبیعی افزایش یابد و سایر آزمایشات مثل فریتین، لاکتات دهیدروژناز، سدیمان و دی دایمر هم افزایش قابل توجهی نشان دهند.

وی ادامه داد: سقوط اشباع اکسیژن شریانی یا هیپوکسی هم معمولا در این مرحله اتفاق می افتد؛ هر زمان این علائم و نشانه های تنفسی شدید باشد مثل تنگی نفس، تندی نفس، افت اشباع اکسیژن کمتر از ۹۴ درصد به منزله شروع هیپوکسی(کم اکسیژنی) است.

دکتر نادری بیان کرد: ترکیبی از علائم با یا بدون شواهدی مثل افت فشار خون یا گیجی و کاهش هوشیاری می تواند نشانه هایی جهت لزوم بستری شدن بیمار تلقی گردد؛ بدیهی است که ارزیابی دقیق این موارد در کنار مدت زمان شروع علائم و یافته های بالینی در هر بیمار می تواند قضاوت صحیحی را به منظور رویکرد مناسب درمانی برای پزشک فراهم بیاورد و الزاما شامل یک فرمول کلی و یکسان برای تمام بیماران نباشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha