کد خبر: مسجدالحرام-برای-بازگشایی-به-روی-عمره‌
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، اواخر سال گذشته با شیوع کرونا در جهان محدودیت هایی برای زائران در مسجدالحرام اعمال شد؛ تا جایی که ابتدا نرده‌هایی اطراف خانه خدا قرار داده شد تا عمره‌گزاران امکان نزدیک شدن به خانه خدا را نداشته باشند.

پس از مدتی با فراگیر شدن کرونا، متولیان حرمین شریفین، مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را بسته و عمره مفرده متوقف و حتی برگزاری نماز جماعت با حضور زائران ممنوع شد، اما دیری نپایید که درهای حرم به روی کارکنان مسجدالحرام باز و مقرر شد تا نماز جماعت با حضور کارکنان و متولیان خانه خدا برگزار شود.

با وجود محدودیت‌ها و ‌فرازونشیب‌های مختلف درباره حج تمتع ۱۴۴۱، مناسک حج‌تمتع با حضور حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان برپا و درهای خانه خدا به روی زائران حج‌تمتع باز شد و حجاج با رعایت فاصله و‌ نکات بهداشتی و همچنین ممنوعیت لمس خانه خدا اعمال حج را به جا آوردند و پس از آن‌هم مجدد درهای مسجدالحرام بسته و خانه خدا روزانه ضدعفونی شد.

با موافقت متولیان حرمین شریفین، خانه خدا از فردا باز می‌شود و ورودی ملک عبدالعزیز به عنوان ورودی شماره یک بازگشایی خواهد شد و عمره‌گزاران از عربستان با اعمال محدودیت امکان به جا آوردن اعمال عمره مفرده را پیدا می‌کنند و از یکشنبه ۱۳ مهر همزمان با ۱۷ صفر، پس از حدود ۷ ماه درهای خانه خدا به روی عمره‌گزاران باز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha