کد خبر: مستند-پایان-سلطه-روی-آنتن-شبکه-پنج-سیما
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۹:۴۴
مستند پایان سلطه روی آنتن شبکه پنج سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،این مستند فاخر به تهیه کنندگی سید محمد حسینی در گروه سیاسی شبکه پنج سیما تهیه و تولید شده است.

قسمت اول مستند پایان سلطه به سیر سلطه بیگانگان از ۲۰۰ سال قبل یعنی از زمان ورود ملکم انگلیسی تا کودتای انگلیسی رضاخان و وقایع برکناری رضاخان و روی کار آمدن محمدرضا و حوادث بعدی که مرتبط با دخالت و تسلط بیگانگان هست می پردازد.

 در قسمت دوم پایان سلطه سیر اقدامات بیگانگان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تصویر می شود. همچنین تحلیلی از جنگ دارد و در ادامه به برخی وقایع تاریخی پس از جنگ نیز اشاره می کند.

 همچنین نحوه عقب نشینی همزمان قدرت های سلطه گر، بخصوص آمریکا و انگلیس پس از قدرتمند تر شدن ایران پس از جنگ تحمیلی تماشایی خواهد بود.

مقایسه ی وقایع کنونی و وقایع دوره قاجار و پهلوی اول و دوم که بیگانگان کاملا بر نظام سیاسی ایران تسلط داشتند از دیگر موضوعات این مستند است.

صادرات بنزین به ونزوئلا و اهمیت این رویداد که نشان دهنده ی قدرت و تسلط ایران در منطقه و برتری مقابل قدرتهای سابق خلیج فارس است از بخشهای جذاب این مستند است.

 همچنین چگونگی ورود به حوزه استحفاظی امریکا در دریای کارائیپ و نزدیک شدن به مرزهای ایالات متحده که طبق دکترین ۲۰۰ ساله مونروئه حیاط خلوت واشنگتن محسوب می شود و امریکا تاکنون به هیچ کشوری اجازه نداده وارد حوزه نفوذ و تسلط خودش در امریکا لاتین شود، بخشهای دیگر مستند پایان سلطه است.

نمای کلی این مستند روایت چالش بیش از ۲۰۰ ساله ی ایران با قدرتهای سلطه گر است که قصد تسلط دوباره بر کشورمان ایران را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha