کد خبر: مسافران-نوروزی-شهرهای-قرمز-و-نارنجی-را
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
مسافران نوروزی شهرهای قرمز و نارنجی را ترک کنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" در حاشیه سفر به کرمانشاه و گفت و گو با خبرنگاران به تغییر ساعات محدودیت تردد شبانه اشاره کرد و اظهار داشت: زمان ممنوعیت تردد درون شهری از ساعت 22 تا 3 بامداد تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به اعلام رنگ بندی جدید شهرستان های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی که در شهرهایی با رنگ قرمز و نارنجی حضور دارند ظرف مدت 72 ساعت پس از اعلام رنگ بندی جدید فرصت ترک آن شهر را دارند در غیر این صورت توسط همکاران ما اعمال قانون می شوند.

سخنگوی ناجا در ادامه به افزایش 89 درصدی ترددهای بین جاده ای در کشور طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس (26 اسفند) تاکنون 184 میلیون تردد صورت گرفته است.

سردار حاجیان یادآور شد: افزایش ترددهای جاده ای متاسفانه سوانح منجر به فوت را 19 درصد و سوانح خسارتی را نیز تا 81 درصد افزایش داده است.

وی همچنین از تهیه و تدوین ۱۶ اولویت کاری برای ناجا در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اولویت اول هوشمندسازی پلیس است تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم.

سخنگوی ناجا با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال و ایجاد رونق اقتصادی، افزود: ناجا در سال جدید برای تحقق شعار سال کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مختلفی را تشکیل می‌دهد تا با ایجاد یک بستر و فضای امن توسعه اقتصادی را ایجاد کند.

سردار حاجیان همچنین مبارزه جدی با قاچاق کالا را یکی از راه های تحقق شعار سال برشمرد و گفت: علاوه بر مبارزه جدی با این پدیده، ناجا سعی می‌کند تمام موانع تولید را برای سرمایه‌گذاران بردارد و با پشتیبانی‌های انجام گرفته زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را فراهم کند.

وی اظهار داشت: افزایش میزان ترددها، افزایش در تصادفات جانی، جرحی و خساراتی را در پی دارد به طوری که تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۸۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تشکر از مجموعه انتظامی کرمانشاه، امنیت موجود در این استان را مطلوب ارزیابی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha