کد خبر: مرگ-یک-شهروند-و-عذرخواهی-رئیس-جمهور-کره
۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
مرگ یک شهروند و عذرخواهی رئیس جمهور کره جنوبی
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور کره جنوبی «مون جائه_این» روز دوشنبه برای اولین بار به دلیل کشته شدن فردی که هفته گذشته توسط نیروهای کره شمالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت عذرخواهی کرد و گفت دولت وی در مسئولیت حفاظت از یک شهروند کوتاهی کرده است. این تیراندازی باعث خشم و انتقاد شد که ظاهراً سئول ساعت‌ها را برای نجات این مقام کره‌جنوبی که سه‎‌شنبه گذشته قبل از مرگ در آب‌های کره شمالی به سختی پیدا شده بود، تلف کرد. در حالی که این تیراندازی از طرف کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شامل یک عذرخواهی نادر شد، کره شمالی تا حدود زیادی تقصیر را به گردن مرد کشته شده انداخته و گفته است که وی قبل از شلیک نیروهای کره شمالی به او حاضر به پاسخ دادن به سوالات نشده و قصد فرار داشته است. روز یکشنبه، کره شمالی جنوب را به ارسال کشتی برای عبور از مرزهای دریایی مورد مناقشه غربی خود در جستجوی بقایای این مرد متهم کرد و هشدار داد که این نفوذ می‌تواند باعث تشدید تنش شود. ارتش و گارد ساحلی کره جنوبی اصرار دارند که آن‌ها فقط در آب‌های جنوب مرز  راجستجو کرده‌اند.

مون از مردم کشورش  عذرخواهی کرد...

در ملاقات با دستیاران ارشد، مون تسلیت عمیق خود را به اعضای خانواده داغ‌دار ابراز کرد و همچنین از مردم به دلیل شوک و خشم آن‌ها عذرخواهی کرد و گفت که دولت بدون هیچ بهانه‌ای مسئولیت حفاظت از ایمنی شهروندان خود را دارد. مون همچنین گفت که عذرخواهی کیم نشان داد که او مشتاقانه مانع از خرابی روابط دو جانبه در مورد این حادثه شده و خواستار گفتگو از طریق شمال و اتصال مجدد کانال‌های ارتباطی نظامی است که در ماه ژوئن قطع شد. کره شمالی به دلیل بن بست در مذاکرات هسته‌ای بزرگ‌تر با دولت ترامپ، که به دلیل اختلاف نظر در زمینه مبادله تحریم‌ها و خلع سلاح تحریم‌ها متزلزل است، تقریباً همه همکاری‌ها و دیپلماسی‌های بین کره‌ای را متوقف کرده است. کره جنوبی برای تحقیق در مورد تیراندازی پیشنهاد تحقیق مشترک با شمال را داده است. مون گفت: امید ما این است که این حادثه دلخراش فقط به عنوان یک حادثه (غم انگیز) خاتمه نیابد و در عوض شرایطی برا‌ی گفتگو و همکاری ایجاد کند و به فرصتی برای توسعه روابط جنوب و شمال تبدیل شود.

مورد انتقاد قرار گرفتن کره جنوبی توسط قانون‌گذاران

منتقدان، از جمله قانون‌گذاران محافظه کار، پس از آنکه مقامات نظامی فاش کردند این مرد حدود 6 ساعت قبل از کشته شدنش در آب‌های کره شمالی مشاهده شده، دولت مون را به وارد عمل نشدن متهم کرده‌ا‌ند. مون از مردم کشورش  عذرخواهی کرد... وزارت دفاع کره جنوبی گفت که برقراری ارتباط با کره شمالی به دلیل قطع کانال‌ها دشوار است و مقامات به زمان بیش‌تری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیاز دارند تا مشخص شود شمال با این مرد چه می‌کند. کیم در پیام ارسال شده به کره جنوبی گفته است که به دلیل این پیامد غیرمنتظره و ناگوار بسیار متأسف است. در این پیام آمده است که نیروها جسدی را بازیابی نکردند بلکه وسیله‌ای از او که بر روی آب شناور بود، برای کروناویروس سوزاندند. این مرد کارمند 47 ساله آژانس دریایی کره جنوبی بوده که گزارش شده بود هنگام کار در یک قایق ماهیگیری در نزدیکی جزیره یئون پیونگ، که نزدیک مرز دریا است، مفقود شده است. اگرچه ارتش کره جنوبی گفته است او جزئیات جزئی را اعلام کرده است و وی احتمالاً قصد داشته به شمال برود. برادر وی این احتمال را از طریق رسانه‌های محلی تکذیب کرده و گفته است که احتمال اینکه او به طور تصادفی در دریا افتاده باشد بیش‌تر است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha