کد خبر: مرگ-و-میر-روزانه-کرونا-در-جهان-رکورد-زد
۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  شبکه خبری العالم ، روز سه‌شنبه (دیروز)، آمار مرگ و میر روزانه در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به ۱۰ هزار و ۸۱۶ نفر رسید که از آغاز شیوع این بیماری یک رکورد محسوب می‌شود.

بنا بر تخمین و آمارسنجی رویترز، پیشتر رکورد مرگ و میر روزانه در جهان با ۱۰ هزار و ۷۳۳ مورد در تاریخ ۴ نوامبر (۱۴ آبان) ثبت شده بود.

ایالات متحده بزرگترین کشور تحت تأثیر ویروس کرونا در جهان تا کنون حدود ۱۱.۳۸ میلیون مورد ابتلا و ۲۴۸ هزار و ۵۷۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است. بر اساس تحلیل رویترز، از هر ۱۲ مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا، ۱ مورد در آمریکا رخ می‌دهد.

علاوه بر آمریکا، برزیل با ۱۶۶ هزار و ۶۹۹ مورد مرگ و میر و هند با ۱۳۰ هزار و ۹۳۳ مورد مرگ و میر، تنها کشورهایی هستند که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در ماه ژانویه بیش از ۱۰۰ هزار مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا را ثبت کرده اند.

در اروپا که حدود یک‌چهارم از کل ۱.۳ میلیون موارد مرگ و میر جهانی کرونا را به خود اختصاص داده است، انگلستان در صدر کشورهای رکوردشکن قرار دارد. انگلیس همچنین تنها کشور اروپایی به شمار می‌رود که بیش از ۵۰ هزار مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا را گزارش کرده است. ایتالیا با ۴۶ هزار و ۴۶۴ و فرانسه با ۴۶ هزار و ۲۷۳ مرگ و میر در رده‌های دوم و سوم قاره سبز قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha