کد خبر: مرکز-گفت‌وگوی-ادیان-سوء-استفاده-رییس
۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا

در جهان امروز که بشریت از لجام گسیختگی حاکم بر روابط اجتماعی و تبعیض و خشونت و اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و دوری از قانون‌مداری در رنج است، بیش از هر زمانی نیاز به بهره‌گیری از تعالیم الهی احساس می‌شود.

انبیا الهی از ابراهیم(ع) و موسی(ع) و عیسی(ع) و محمد(ص) و پیروان راستین ایشان، تمام تلاش خود را برای بسط عدالت، محبت، برادری، برقراری صلح و امنیت پایدار و رستگاری انسان مبذول کرده‌اند، با این حال شاهدیم که متأسفانه در هزاره سوم، دور شدن از تعالیم الهی و یا دست آویز قرار دادن آنها برای مشروعیت بخشیدن به اعمال افراط گرایانه و نژادپرستانه و غیر انسانی، هرج و مرج را در جوامع بشری گسترش داده و حقوق انسان‌ها را ضایع و بشریت را در برابر هم قرار داده است.

متاسفانه جهان امروز شاهد افراط گرایی‌هایی به نام دین بوده و از این راه گروه‌ها و حاکمان به دنبال مشروعیت بخشیدن به افعال غیر انسانی خویشند.

جنایت قتل مظلومانه و نژادپرستانه‌ای که چند روز گذشته در امریکا و در برابر چشم همه جهانیان اتفاق افتاد و انتظار می‌رفت از سوی دولتمردان آمریکا محکوم گردد، ولی مشاهده شد که رییس جمهور کشور مدعی نخستین دموکراسی عالم، به جای عذرخواهی و محکوم کردن این اعمال ناشایست، کتاب مقدس «انجیل» را دستاویز و توجیه‌گر اعمال خشونت آمیز خود و نیروهای مسلح تحت امر خود قرار داد.

در سال‌های اخیر گروه‌های تروریستی برای توجیه اقدامات خود به منابع دینی استناد می‌کردند اما اینک رییس جمهور یک کشور با استناد به انجیل مقدس دستور جنایت صادر کرده است.

به نظر می‌رسد که وظیفه مقامات کلیسا و  رهبران سایر ادیان ابراهیمی و نیز همه انسانهاست که این رویه را تقبیح و هر گونه سوء استفاده از كتب مقدس را از سوى هر گروه و نظام و شخصی محکوم نمایند.

امیدواریم که حاکمان آمریکا به جای تلاش برای تفرقه افکنی و سوء استفاده از آموزه‌های دینی به خواسته‌های به حق مردم عمل کنند و از هرگونه اعمال فشار و تبعیض دور گشته و کتاب مقدس را بهانه‌ای برای استمرار ظلم خویش قرار ندهند.

 به امید گسترش فرهنگ محبت و دوستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha