کد خبر: مرکز-کنترل-ترافیک-تا-سه-ماه-آینده-راه-ان
۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
مرکز کنترل ترافیک تا سه ماه آینده راه اندازی شود

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان تصریح کرد: شهرداری اردبیل اقدامات مربوطه در خصوص تامین اعتبار را انجام داده و تا سه ماه دیگر این مرکز را تکمیل می کند.

وی بیان کرد: هر گونه اقدامی برای کاهش میزان تلفات تصادفات باید انجام گرفته و مسوولان مرتبط برنامه های فرهنگی، زیرساختی و هماهنگی را در این خصوص انجام دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به آمار اعلامی میزان تلفات انسانی در کمربندی ها به تعداد ۲۵ نفر خواستار تلاش برای فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی به مردم شد.

وی گفت: لازم است برنامه هایی متناسب با نکات ترافیکی تدوین و در شبکه های مجازی منتشر شود تا فرهنگ سازی های لازم در خصوص رعایت سرعت و قانون راهنمایی رانندگی در کمربندی ها انجام شود.

بهنام جو به اقدامات زیرساختی انجام گرفته در خصوص ارتقای ایمنی جاده ها اشاره کرد و ازچهار خطه شدن ۱۹۰ کیلومتر از ۷۴۰ کیلومتر از جاده های استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته سالانه بیش از ۶۰ کیلومتر از جاده های استان چهارخطه می شود و در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی برای این امر تصویب شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: ۲۵ درصد از کل اقدامات چهار خطه کردن راه ها در جاده های شمال استان انجام می شود.

وی با تاکید بر پیگیری مستمر فرمانداران شهرستان های استان در خصوص کنترل و کاهش تصادفات گفت: هر یک از شهرستان ها باید برنامه سالانه در راستای کاهش تصادفات را تدوین و بر اساس آن عمل کند.

استاندار اردبیل رفع نقاط حادثه خیز و همکاری با دستگاه های راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کاهش میزان تصادفات را از جمله مهم ترین اقدامات مسوولان شهرستانی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به رانندگی هیجانی برخی جوانان در خیابان های شهر خواستار راه اندازی پیست های اتومبیلرانی و موتور سیکلت برای کنترل این هیجانات و کاهش تلفات تصادفات درون شهری شد.

بهنام جو همچنین در این جلسه با اشاره به تعیین محل پارک خودروهای سنگین در حاشیه شهر و عدم استقبال از آن منطقه توسط رانندگان ، خواستار تعیین محل جدید برای انتقال این خودروها شد.

وی همچنین خواستار مدیریت کانال های آب پایاب سد خداآفرین توسط دستگاه های متولی برای کاهش تصادفات شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تصادفات استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ، هوشمندسازی کنترل ترافیک و دوربین های جاده ای را در کنترل بهتر ترافیک موثر دانست.

هوشنگ حسینی افزود: برخی دوربین های مستقر در جاده ها به دلیل غیر فعال بودن کیفیت کنترل ترافیک را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در خصوص هوشمند سازی کنترل تخلفات رانندگی در ردیف های آخر قرار دارد و لازم است همکاری های لازم در خصوص هوشمند سازی در استان انجام شود.

وی با اشاره به وقوع بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتر مانده به داخل شهر ها خواستار ساماندهی این مسافت ها و کاهش تصادفات شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تلفات تصادفات در استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن گفت: در سال گذشته ۳۸ نفر در داخل شهر فوتی ناشی از تصادف داشتیم که ۶۴ درصد از این کشته ها عابران پیاده بودند.

حجت فتاحی افزود: در دوماهه اول سالجاری نیز شش فقره تصادف با شش نفر فوتی در داخل شهرهای استان واقع شده است.

وی بیان کرد: بیشترین علت تصادفات با ۳۳ درصد بی توجهی به جلو ، ۵۲ درصد از مقصرین تصادفات دارای تحصیلات دیپلم و ۳۶ درصد متوفیان تصادفات درون شهری در بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha