کد خبر: مرکز-بوم-گردی-تالاب-قوریگل-ایجاد-می-شود
۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۷
مرکز بوم گردی تالاب قوریگل ایجاد می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، سید علی موسوی حسینی در کمیته محلی مدیریت حوزه آبریز تالاب بین المللی قوریگل اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در این تالاب وجود دارد.

وی از اجرای طرح توانمند سازی روستاهای حوزه آبریز تالاب بین المللی قوریگل در این شهرستان خبر داد و افزود: در این طرح سعی می شود ظرفیت های بومی محلی در اشتغال زایی و کار آفرینی و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی شناسایی و عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه در چندین روستای حوزه تالاب بین المللی قوریگل طرح های گردشگری زیست بومی پیگیری می شود، افزود: تشکیل صندوق های خرد در روستاهای این شهرستان از اولویت های اصلی ما است.

موسوی افزود: توسعه حفاظت از محیط زیست و توسعه گردشگری شهرستان ۲ هدف مورد تاکید شهرستان است.

فرماندار شهرستان بستان آبادتصریح کرد: تالاب قوری‌گل (تالاب خشک) با ۲۰۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز و در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد درمجاورت روستای امناب (ایمناب) قرار گرفته‌است . منابع تأمین‌کننده آب این تالاب از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.

موسوی  خاطر نشان کرد:با توجه به اهمیت زیست محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزء تالابهای بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر می‌باشد. همچنین این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین‌المللی است. هم اکنون برنامه های حمایتی از این تالاب شامل حفاظت از منابع آب دریاچه و نیز ایجاد منطقه شکار ممنوع برای حفظ گونه های جانوری اطراف دریاچه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha