کد خبر: مرطوب-بودن-مخاط-تنفسی-در-بهبود-بیمار-کر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد صفریان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به تناوب توصیه های تغذیه ای مناسب برای بهبود حال بیماران کرونایی را ابلاغ می کند، عنوان کرد: توصیه های تغذیه ای برای بیماران بستری در بخش های درمانی ، سرپایی و بستری درنقاهتگاه ها متفاوت است اما در  مجموع مصرف آنتی اکسیدن ها از جمله میوه و سبزی ها و مایعات فراوان می تواند در بهبود حال بیمار موثر باشد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا اشتهای فرد را تا حدود زیادی کاهش می دهد، بیان کرد: افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش میزان مواد غذایی در هر وعده می تواند موجب جلوگیری از کاهش وزن بیمار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بعد از بهبود بیمار را باید از حیث سوءتغذیه مورد بررسی قرار داد، ادامه داد: شاید در فرایند درمان به دلیل بی اشتهایی مواد مغذی بدن بیمار کاهش قابل توجهی پیدا کند از همین رو مشکل سوء تغذیه بیمار با مشورت با پزشک متخصص تغذیه باید مرتفع شود .

وی با بیان اینکه تغذیه بیماران بستری تحت نظر متخصص تغذیه انجام می شود، اظهار کرد: عدم استفاده از غذاهای چرب و کالری بالا ، پرهیز از غذاهای ترش و شور عوارض گوارشی این بیماری را کاهش می دهد.

دکتر صفریان بیان کرد: توصیه های وزارت بهداشت در خصوص تغذیه بیماران کرونایی مرتب به روز می شود و از طریق دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به اطلاع مردم می رسد تا با تغذیه سالم بتوانیم دوران نقاهت بیماری را کاهش دهیم و کمتر شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha