کد خبر: مردم-هم-پوش-ما-باشند-قرارداد-و-شرکتی-بو
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
مردم هم پوش ما باشند/ قرارداد و شرکتی بودن حق پرستارها نیست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، پوران فتحی سرپرستار بخش آی سی یو اورژانس بیمارستان سینا گفت: هرلحظه فعالیت در بخش‌های ویژه خاطره است و در بیمارستان زندگی می‌کنیم. به طور مثال بیماری داشتیم که بعد از جراحی برای خون‌ریزی مغزی پایین‌ترین هوشیاری را داشت. در آی سیو به وِنتیلاتور متصل بود. با خواست خدا بعد از یک هفته بهبود یافت و مرخص شد. برگشت بیماران با شرایط سخت بعضی وقت‌ها باورناپذیر است و تنها با خواست خدا انجام می‌شود.

فتحی اظهار داشت: برخلاف خیلی از باورها که پرستارها را بداخلاق می‌دانند، ما هم دل داریم و غریبه و خودی برایمان ندارد. با همه بیماران زندگی می‌کنیم. شاید در جلوی همراهان واکنش نشان ندهیم اما واقعاً تحت تأثیر قرار می‌گیریم.

وی افزود: متأسفانه در بیمارستان سینا چند تن از همکاران خود را از دست دادیم. به‌طور مثال در را خدمت مهشید حسینی پرستاری بود که کرونا گرفت و شهید شد.  همچنین دیگر همکارمان آقای کریمی از پرسنل بخش فیزیوتراپی در اوج کرونا همراه بیماران بود و در اثر ابتلا به کووید 19 شهید شد.

سرپرستار بخش آی سی یو اورژانس بیمارستان سینا در ادامه گفت: در این ایام از مردم می‌خواهیم که هم پوش ما باشند و از مهمانی دوری کنند. ماسک و فاصله اجتماعی را نیز فراموش نکنند. از مسئولان هم می‌خواهیم که وعده روز پرستار تنها بر روی کاغذ نباشد و صحبت‌هایشان را اجرایی کنند. به‌طور مثال قانون بهره بندی که از سال 1374 بود، به‌صورت کامل اجرا نشد. تا این لحظه پرستاری جز مشاغل سخت محسوب نشده است. پرستار باید با سلامتی بازنشسته شود نه با عصا به کنار خانواده برود. خیلی وقت‌ها بیش از شرح وظایف کار می‌کنیم و این اقدامات هم به خاطر مردم انجام می‌دهیم. قرارداد و شرکتی بودن حق پرستارها نیست؛ بهتر که این شرکت‌ها حذف شوند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha