کد خبر: مردم-ما-دیگر-بیماری-کرونا-را-جدی-نمی-گیر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
مردم ما دیگر بیماری کرونا را جدی نمی گیرند!

زهرا عبدی متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 چیست، اظهار داشت: عدم رعایت فاصله اجتماعی و مسائل پیشگیری بهداشت و درمان از مهمترین علت های افزایش کروناویروس است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراکز با سرعت بسیار زیادی در کشور آغاز به کار کردند، افزود: بازگشایی کسب و کارها همراه با شروط هایی بود اما به دلیل رعایت نشدن این شروط و همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی در مراکز خرید و بازارها شاهد افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 هستیم.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه مردم دیدارهای خانوادگی را از سر گرفته اند، گفت: تعطیلات دو هفته گذشته باعث افزایش تعداد سفرها شد و به احتمال بسیار زیاد همین موضوعات باعث انتقال زیاد ویروس کووید 19 در کشور شده است. مناطق ما هنوز به نقطه سفید هم نرسیده بودند که مردم سفرهای خود را آغاز کردند.

عبدی با اشاره به اینکه علائم گوارشی کرونا ویروس در دو هفته گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: مواردی که از کرونا گزارش می شود بیشتر تب، سرفه تنگی نفس است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها مانند ایتالیا، اسپانیا و آلمان که تعداد فوتی های آنها زیاد بود اما امروز شمار مبتلایانشان بسیار کاهش یافته است.

این متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری تاکید کرد: مردم ما دیگر بیماری کرونا را جدی نمی گیرند به همین دلیل شمار مبتلایان رو به افزایش است. تنها راهکار کاهش انتقال ویروس رعایت مسائل بهداشتی است.

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از طریق مدفوع فرد بیمار، افراد دیگر به کووید-19 مبتلا شوند، گفت: احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد چراکه این ویروس در درجه اول در دستگاه گوارش قابل تشخیص است. در انتهای بیماری، مدفوع بیمار به دلیل دفع از سیستم گوارشی می تواند آلوده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسائل بهداشتی مانند شستشوی منظم و صحیح دست ها صورت گیرد احتمال ابتلا به بیماری کاهش پیدا می کند. فرد بیماری که به کووید 19 مبتلا شده است باید مسائل بهداشتی را بسیار رعایت کند تا دیگران را به این ویروس مبتلا نکند.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha