کد خبر: مردم-عادی-سازی-کرونایی-را-حداقل-تا-خردا
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به  نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در هجدهمین جلسه قرارگاه طرح سردار سلیمانی استان اظهار کرد: اگر تداوم رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را در همه نقاط استان با وحدت رویه و دلسوزانه داشته باشیم تبدیل وضعیت آبی به  وضعیت سبز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر تا حدودی عادی انگاری و کم توجهی به وضعیت کرونا گزارش شده است افزود: اگر مردم و بازاریان بدون توجه به شیوه نامه های بهداشتی به استقبال عید نوروز بروند متاسفانه طبق پیش بینی ها میک چهارم کرونا مردم را تهدید می کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر ۱۸هزارو۹۹۷نفر به واسطه بسیجیان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده اند افزود: طبق آمار به دست آمده در این غربالگری و تست کرونایی محله محور ، نتیجه تست۷۴۳ نفر مثبت اعلام شده و در خانه های خود قرنطینه شده اند.

وی ادامه داد:افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده ۵هزارو ۹۴۰ نفر بوده که با درمان و اموزش های ویژه در منازل و محل های تعیین شده قرنطینه هستند.

بهنام جو افراد بساری شده در تخت های بیمارستانی را ۱۷۰ نفر  اعلام کرد و گفت:در هفته های اخیر تست سریع به خوبی انجام می شود و همچنین آزمایش pcr در آزمایشگاه ها بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

این مسوول، تست سریع در هفته گذشته را یکهزارو۶۷۳ مورد اعلام کرد و افزود: باید دورهمی های غیر ضروری و حضور در مراسمات را به حداقل ممکن برسانیم.

استاندار اردبیل از مردم استان خواست عادی سازی در جامعه را فراموش کرده و همیشه موضوع رعایت شیوه نامه های  بهداشتی را بصورت جدی در کنار سایر فعالیت ها مدنظر قرار دهند.

بهنام جو ادامه داد : اگر همکاری و هندلی در جامعه وجود داشته باشد و وضعیت فعلی تا خرداد ماه مدیریت شود با توزیع و تزریق واکسن کرونا به روزهای عادی خواهیم رسید و درغیر اینصورت به تعداد مبتلایان و بستری در بیمارستان ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha