کد خبر: مردم-در-طرح-محدودیت-کرونا-برای-قطع-زنجی
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در گفت و گو با شبکه خبر تصریح کرد:طرح محدودیت عبور و مرور در سه قالب از اول آذرماه در شهرستانهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اجرا می شود.

وی بیان کرد: طرح مدیریت هوشمند تردد اولین طرح است که در قالب آن تردد از شهرهای قرمز ، زرد و نارنجی به شهرهای دیگری غیر از شهری که در آن سکونت دارند ،ممنوع بوده و تخلف شامل جریمه می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد دارای وضعیت قرمز، چهار شهرستان خلخال ، گرمی، اصلاندوز و نیر دارای ضعیت نارنجی هستند که تردد به این شهرها برای اتومبیل های افراد غیرساکن این شهرها ممنوع بوده و باعث جریمه می شود.

بهنام جو گفت: ورود و خروج افرادی که دارای توجیه از قبیل ماموریت کاری و یا تردد برای معالجه باشند تسهیل شده و با ارایه مستندات معتبر، پلیس راهنمایی اجازه تردد خواهد داد و به غیر از این به هیچ وجه اجازه تردد داده نمی شود.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: علاوه بر این ، طرح دیگری که از روز شنبه اجرا می شود ،جلوگیری از تردد ماشین ها در داخل شهرها است که از ۹ شب تا چهار صبح جلوگیری می شود.

وی دلیل این محدودیت را جلوگیری از رفت و آمد برای برگزاری دورهمی های خانوادگی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ،در بیمارستان ها شاهد این هستیم که بیشتر بیماران بستری از دوره می های خانوادگی مبتلا شده اند.

بهنام جو به اجرای طرح تعطیلی کسبه و بازار در شهرهای قرمز از اول آذرماه اشاره کرد و گفت: در شهرهای قرمز از اول آذرماه به جز مراکز ارائه خدمات مهم و اساسی از جمله سوپرمارکت ها، تعمیرگاه‌ها، امدادی ها به ریز کلیه کسبه تعطیل می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم این تعطیلی زیاد طول نکشد .

بهنام جو با اشاره به اعمال دور کاری برای کارمندان نیز گفت: در وضعیت قرمز یک سوم و در وضعیت نارنجی یک دوم از کارکنان در ادارات حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه دور کاری نباید خللی در ارایه خدمات به مردم ایجاد کند ، تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از تردد بین شهری برخی اقدامات از مرکز استان به ادارات در شهرستان ها تفویض اختیار شده است.

وی افزود: همچنین تاکید شده تقسیم کاری طوری انجام شود که خدمات به مردم ارائه و پیگیری ها به صورت تلفنی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha