کد خبر: مردم-برای-خروج-از-وضعیت-قرمز،-مسوولان-ب
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ دکتر جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طی سفر یکروزه به استان گیلان،  ابتدا با حضور در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت(سانتر کرونا) روند ارایه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید19 بستری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید،  با اشاره وضعیت رنگ بندی استان ها در بحران کرونا، اظهار داشت : در خصوص تغییر رنگ بندی شهرها،  همه مردم باید تلاش کنند. زیرا وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. وظیفه اصلی  وزارت بهداشت   در حال حاضر بهبود ظرفیت تخت های  آی سی یو  در  بیمارستان ها و سیستم اکسیژن رسانی برای بیمران کرونایی است.

وی  با بیان اینکه برای خروج از وضعیت کنونی،  همراهی  مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نقش موثری دارد، افزود: اکثر کسانی که مبتلا  به کووید19 هستند، یا بر اثر شرکت در  مهمانی ها و دید و بازدیدهای خانوادگی عید بوده یا  استفاده مسافران از رستوران ها  بوده است.

دکتر جان بابایی با  اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان گفت:   شرایط  گیلان متاسفانه خوب نیست . در حال حاضر نزدیک به نهصد  بیمار  در بیمارستانهای گیلان بستری  هستند که امیدواریم هر چه زودتر، این روند متوقف شود.

وی افزود: مسوولان حوزه بهداشت و درمان نیز در تلاش هستند تا با افزایش ظرفیت تخت ها  و تامین  تجهیزات موردنیاز، بتوانند  خدمات درمانی مناسب را به مردم ارایه کنند.

دکتر جان بابایی با ابراز رضایتمندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی، خاطرنشان کرد:  خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارایه خدمات درمانی، آمادگی کامل دارد و  تمام زیرساخت ها را برای کنترل بار کرونا آماده کرده است و از این بابت جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: با تعطیلی مشاغل و بستن تالارهای عروسی و رستوران ها و..... مشکل حل نمیشود. بلکه  همانطور که در پیک های قبلی با مشارکت خوب مردم، توانستیم بحران کرونا را مدیریت کنیم،  در حال حاضر نیز همراهی بیش از پیش مردم  برای خروج از وضعیت قرمز و شکستن این موج، بسیار حایز اهمیت است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در صورت افزایش  بیماران یا مرگ و میرها، توسعه زیرساخت ها یا مرگ و میرها، قابل جبران نیست، ابراز امیدواری کرد:  با همراهی مردم و رعایت توصیه های بهداشتی ،   بتوانیم هرچه سریعتر این روند را در  استان گیلان  و در سطح کشور  معکوس کنیم و شاهد کاهش بیماران بستری و بار بیماری باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha