کد خبر: مردم-با-پرهیز-از-سفرهای-غیرضرور-در-ایام
۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی  بر ضرورت پرهیز مردم از سفر در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: کرونا در کمین مسافران نوروزی است و از مردم تقاضا داریم سفرهای نوروزی را به ایام دیگری موکول کنند زیرا سفر کردن در این ایام بازی با مرگ است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه در صورت سفر مردم به استان‌های شمالی به ویژه غرب استان مازندران ممکن است وضعیت شهرهای زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شود، افزود: در ایام نوروز گردشگران و مسافران زیادی به استان‌های شمالی سفر می‌کنند که ممکن است با هجوم مسافران در تعطیلات شاهد شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت استان‌ها باشیم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هجوم مسافران شیوع ویروس کرونا را در پی خواهد داشت، ادامه داد: زیرساخت‌های درمانی در استان‌ها محدود بوده و کفاف نیاز مردم بومی و مسافران را نمی‌کند بنابراین به صورت جدی می طلبد مردم در سفرهای نوروزی تجدیدنظر کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان خسته هستند و از مردم می‌خواهیم با پرهیز از سفرهای غیرضرور مانند سال گذشته یار و یاور آنها باشند، گفت: پرستاران و نیروهای کادر سلامت 15 ماه به صورت شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر برای حفظ جان مردم تلاش و برخی از آنها هم در این مسیر جان خودشان را فدا کردند بنابراین از مردم می‌خواهیم از مسافرت به مناطق و استان‌هایی که آمادگی ورود به وضعیت قرمز و نارنجی را دارند به شدت خودداری و پرهیز کنند تا فشار کاری کادر درمان چندین برابر نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قطع زنجیره کرونا و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها همکاری جدی مردم را می‌طلبد، افزود: کاهش چشمگیر آمار فوتی‌ها نسبت به گذشته دلیلی بر این ادعا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha