کد خبر: مردانی-که-باید-برای-سرطان-پروستات-چک
۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۴

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد مردانی که از نظر ژنتیکی در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند، از ۴۰ سالگی به بعد باید به طور مرتب آزمایش خون انجام دهند.

محققان تأکید می‌کنند، مردانی که ژن BRCA2 را دارند، باید شناسایی شوند و به طور مرتب آزمایش خون بدهند؛ این ژن موجب سرطان سینه نیز می‌شود.

دانمشندان موسسه تحقیقات سرطان می‌گویند: خطر ابتلا به سرطان‌های سینه و پروستات در مردانی هم که ژن جهش‌یافته BRCA1یا BRCA2 داشته باشند افزایش می‌یابد (به‌خصوص اگر جهش در BRCA2 اتفاق افتاده باشد). در برخی از مردان و زنان جهش در ژن BRCA2 با افزایش خطر ابتلا به لنفوم (Lymphoma)، ملانوم (Melanoma) و سرطان‌های لوزالمعده، کیسه صفرا، مجرای صفراوی (Bile Duct) و معده همراه بوده است.

محققان انگلیسی توصیه می‌کنند، این دسته از مردان دست کم دو برابر بیش از سایر افراد در معرض سرطان پروستات قرار دارند و بهتر است بعد از 40 سالگی به طور مرتب آزمایش دهند.

متیو هابز، معاون موسسه تحقیقات سرطان می‌‌گوید: ما در حال تأمین بودجه یک پروژه برای مدل سازی اثربخش بلند مدت از طیف وسیعی از استراتژی‌های غربالگری بالقوه، از جمله تعریف اینکه آیا سرطان پروستات برای گروه‌های پرخطر وجود دارد یا خیر هستیم؛ ضمن اینکه مزایای غربالگری منظم بسیار بالاتر از درمان دیروقت و پس از پیشرفت بیماری است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha