کد خبر: مراکز-منتخب-۱۶-ساعته-کرونا،-مرجع-اصلی-ا
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اینکه این آمار تاکنون بی سابقه بوده است، هشدار داد: رعایت نکردن توصیه های بهداشتی از سوی برخی افراد سبب انتشار بیماری کووید۱۹، به خطر افتادن جان مردم، افزایش مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته، ازدحام در بیمارستات ها و تکمیل و پُر شدن ظرفیت تخت های بیمارستان ها شده است.

او ضمن اعلام سه هزار و ۲۰۲ مورد تست انجام شده در آزمایشگاه های تشخیصی کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر لطفی با بررسی مصوبه های پیشین ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر آموزش مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: در این نشست مقرر شد تا در راستای درمان بیمارانی که نیاز به خدمات بستری در بیمارستان ها ندارند، برای استفاده از ظرفیت مراکز درمان در منزل برنامه ریزی و برای توسعه حوزه درمان، با نظارت معاونت درمان دانشگاه، آموزش ها ارایه شود.

در این نشست نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نظیر تامین تخت، نیروی انسانی، کادر درمانی و تجهیزات برای بخش های کووید۱۹ در بیمارستان های مرجع نیز، از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره ارایه خدمات به مراجعان در ۵۳ مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان و نظارت بازرسان بهداشت با هدف پیگیری رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس، گزارش داد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره چگونگی روند خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha