کد خبر: مراقبت‌ها-نسبت-به-آنفلوآنزای-پرندگان
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی ، دکتر رضا رحیمی افزود: با توجه به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان ها گزارش شده است، نگرانی ها در این زمینه در این استان هم وجود دارد، البته خوشبختانه گزارشی از این بیماری در استان دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چند سال گذشته در خراسان شمالی مشاهده نشده اما به هر حال این بیماری خطرناک است و باید مراقبت های لازم انجام شود.

رحیمی تصریح کرد: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن های مرغداری، تذکر و توصیه لازم برای مراقبت ها وانجام واکسیناسیون داده شده است و در این مزارع باید اصول ایمنی زیستی رعایت شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مرغداران مکلف هستند نسبت به مایه‌کوبی علیه آنفلوآنزای پرندگان در سالن‌ها اقدام کنند در این زمینه گزارش‌ها به صورت روزانه از مرغدان گرفته و پایش می‌شود.

وی درباره پایش‌ها و مراقبت‌ها از آبگیرها و زیستگاه‌های پرندگان در استان گفت: این پایش‌ها از پاییز در حال انجام است تا اسفند ماه و پایان زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر ادامه دارد.

رحیمی افزود: ۹ تیم در طرح تشدید نظارت و پایش زیستگاه پرندگان مهاجر مشارکت دارند، در هر شهرستان یک تیم در این زمینه فعال شده است.

وی گفت: به مرغداران توصیه می‌شود مراقب‌های لازم برای جلوگیری از لانه‌گزینی پرندگان وحشی در اطراف و یا ورود آنان به داخل سالن‌ها انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: مرغداران هرگونه تلفات را در کمترین زمان گزارش دهند، مسوولان محلی در روستاها هم تلفات احتمالی از پرندگان بومی و یا مهاجر را گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha