کد خبر: مراجعه-۹۹هزار-نفر-به-اورژانس-مراکز-درم
۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
مراجعه ۹۹هزار نفر به اورژانس مراکز درمانی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی در تعطیلات نوروزی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر امیر هاشمی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی ضمن اعلام این خبر به آماده باش تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی تابعه دانشگاه در راستای اجرای این طرح اشاره کرد.

وی براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد سلامت خاطرنشان کرد:  در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بیش از ۷۲هزار و ۶۳۰  نفر از مراجعان به اورژانس مراکز درمانی دانشگاه به صورت سرپایی درمان شده و ۲۶هزار و ۹۳۶ نفر نیز در بخش های مختلف بستری شدند.

به گفته دکتر هاشمی ۲۶۴۰نفر از بیماران  مذکور در بخش های ویژه و مابقی در سایر بخش ها بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 وی با اشاره به فعالیت درمانگاه ها و کلینیک های ویژه با حضور متخصصان در روزهای غیر تعطیل این ایام یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲۴۴۹عمل جراحی اورژانسی و ۴۵۴۵عمل جراحی الکتیو در مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاهی انجام شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی به اجرای طرح های ۲۴۷( مدیریت درمان سکته حاد قلبی) و ۷۲۴( مدیریت درمان سکته حاد مغزی) در ایام تعطیلات اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی در قالب طرح های مذکور،  ۲۱بیمار مبتلا به سکته حاد قلبی و ۳۴بیمار مبتلا به سکته حاد مغزی توسط متخصصان در مراکز درمانی از خطر ناتوانی و مرگ نجات یافتند.

دکتر هاشمی ضمن تقدیر از هموطنانی که به توصیه های وزارت بهداشت در ایام نوروز توجه کردند،  تعداد مراجعین مشکوک به کووید ۱۹ به اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه در ایام مذکور را ۱۷۶۰۳ نفر اعلام کرد.

 وی در خاتمه سخنان خود با اشاره به بازدیدهای نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: با آغاز طرح سلامت نوروزی در قالب یک برنامه مشخص توسط اعضای هیئت رییسه دانشگاه ۱۲ بازدید نظارتی و توسط مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان ۷۹ بازدید از مراکز درمانی تابعه دانشگاه انجام پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha