کد خبر: مراجعه-بیش-از-یک-میلیون-بیمار-به-مراکز
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی بیرجندی نژاد ضمن تبریک روز پزشک و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: در این مدت حدود ۹۵ درصد از پزشکان در گروه های مختلف فعال و با تمام مخاطرات به طبابت بیماران مشغول بودند اما پزشکان رشته‌های عفونی، ریه و داخلی و همچنین پزشکان عمومی بار بیشتری را در این دوران به دوش کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار و ۴۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو سازمان نظام پزشکی در خدمت به بیماران فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر پزشک عمومی، حدود دو هزار و ۷۵۰ نفر پزشک متخصص و بقیه فوق تخصص هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: طبق بررسی های انجام شده طی این مدت افزون بر یک میلیون بار مراجعه بیماران به مطب های پزشکی و درمانگاهها و مراکز پاراکلینیکی در مشهد به ثبت رسیده است.

دکتر بیرجندی نژاد ادامه داد: از مردم تقاضا می کنیم که واقعیت بیماری کرونا را باور کنند و با پذیرش مسوولیت اجتماعی خود در قبال کادر بهداشت و درمان، رعایت موازین بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تأسی به سیره و روش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در ایام سوگواری پیش رو انتظار جامعه پزشکی از هر شیعه‌ واقعی و راستین است تصریح کرد: مردم باید شعار "هر خانه یک حسینیه" را جامه‌ عمل بپوشانند و با استفاده حداکثری از فضای مجازی و رسانه‌ها و توزیع بسته های مواد غذایی خام به جای غذای آماده، محرم امسال را با شکوه تمام و با پرهیز از به خطر انداختن جان خود و دیگران برگزار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha