کد خبر: مدیریت-پسماند-مانع-از-فعالیت-شرکت‌های
۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
مدیریت پسماند مانع از فعالیت شرکت‌های غیراستاندارد می‌شود

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح کاپ چند درصد دست دلالانی که در حوزه جمع آوری پسماند فعالیت می کنند قطع می شود، گفت: ما در این حوزه دو بحث داریم که یکی آدم ها  و شرکت هایی هستند که فعالیت مثبت و مفید برای مجموعه مدیریت پسماند دارند و ما با آنها مشکلی نداریم.

وی افزود: جمع آوری پسماند هم صنفی است مانند دیگر صنف ها که اگر بتواند به ما در سیاست کاهش دفن، افزایش بازیافت و تولید کمپوست کمک کنند ما از آنها حمایت هم می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به موضوع دوم افزود: اعتقاد داریم که بخش خصوصی برای حل مشکلات جمع آوری پسماند باید ورود پیدا کند. اما یک سری موضوعات دیگر مانند امنیت و سلامت هم مربوط به مباحث حاکمیتی است که در همه دنیا توسط خود شهرداری ها انجام می شود.

علیپور تاکید کرد: هر شرکت یا سازمانی که در واقع مخل این چرخه باشد و روش های غیر استاندارد و غیر محیط زیستی و استفاده از کودکان را در دستور کار خود داشته باشد قطعا ما از فعالیت آن جلوگیری می کنیم.

وی بیان داشت: تا زمانی که این مخازن به شکل فعلی و رو باز هستند کار برای مدیریت پسماند سخت تر است چراکه 60هزار مخزن روباز در شهر تهران جانمایی شده اند و ممکن است در طی شبانه روز افرادی غیر از پیمانکاران هم بخواهند نسبت به برداشت آنها اقدام کنند و از منافع اقتصادی آن بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران گفت: بهترین راه این است که فرم مخازن گذاری را تغییر دهیم و به سمتی برویم که دسترسی و محل مراجعه زباله گردی و  موضوعات غیر مجاز کم شود.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha