کد خبر: مدیرعامل-سازمان-خبرگزاری-جمهوری-اسلا
۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب  شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم سید عباس صالحی خطاب به محمدرضا نوروزپور آمده است:

«نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی، به موجب این ابلاغ به سمت “مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی” منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند سرمایه انسانی سازمان، در تقویت مرجعیت و تاثیرگذاری خبری، ارایه تصویر صحیح و امیدآفرین از نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید، تحکیم همگرایی ملی و انسجام اجتماعی و فرصت‌آفرینی برای دیپلماسی رسانه‌ای موفق و موید باشید.»

نوروزپور که سابقه فعالیت رسانه‌ای او به دهه ۷۰ خورشیدی بر می‌گردد پیش از این به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشته است.

وی همچنین از شهریور ۹۲ به عنوان معاون مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری و از خرداد ۹۳ تا ۹۸ نیز در مسئولیت مدیرکلی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت فعال بوده است.

روزنامه‌نگاری در رسانه‌های مختلف از جمله ابرار سیاسی، هفته‌نامه سروش،‌ جام جم، همشهری، همشهری آنلاین، همشهری محله و خبرآنلاین از جمله سوابق او از نیمه دوم دهه ۷۰ به بعد است.

نوروزپور که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ارتباطات و نیز دکترای خود را در روابط بین‌الملل اخذ کرده، در کنار ده‌ها مقاله و تولیدات علمی و خبری، سابقه تالیف و ترجمه سه کتاب دارد.

تالیف کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ روزنامه‌نگاری پیشرفته» در سال ۱۳۸۴ که اینک به عنوان یکی از منابع درسی حوزه ارتباطات قلمداد می‌شود و دو کتاب ترجمه «مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره یازده سپتامبر» و «حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند» از جمله فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha