کد خبر: مدیرعامل-سازمان-انتقال-خون-از-مرکز-بیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
مدیرعامل سازمان انتقال خون از مرکز بیماران خاص زابل بازدید کرد

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر پیمان عشقی با بیان اینکه ادامه حیات و کیفیت زندگی بیماران تالاسمی وابسته به تزریق خون منظم و با برنامه مشخص است، اظهار کرد: شهرستان زابل با دارا بودن شاخص اهدای خون 60 در هر هزار نفر جمعیت از آمار چشمگیری در اهدای خون به بیماران برخوردار است و اهدای خون هموطنان قوت قلب 212 بیمار تالاسمی ساکن در این شهرستان است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: یک بیمار تالاسمی درصورتی که خون سالم، کافی و به موقع در اختیار داشته باشد عمر طبیعی و زندگی بی کیفیتی خواهد داشت.

وی که از نزدیک با بیماران دریافت کننده خون نیز دیدار داشت، گفت: بررسی سابقه پزشکی بیماران و همچنین کیفیت درمان آنها نشان از حضور یک مجموعه انتقال خون و تیم پزشکی توانمند در شهرستان دارد که قطعا این توانمندی با حمایت و همراهی مردم در جهت تامین خون مورد نیاز شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به فواصل دریافت خون در بیماران تالاسمی افزود: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط هر دو هفته تا چهل روز به این مرکز مراجعه کرده و خون دریافت کرده است.

دکتر عشقی در پایان بر ضرورت اهدای خون در فصول سرد نیز تاکید کرد و افزود: برخی بیمارهای فصلی حتی یک سرماخوردگی ساده ممکن است نیاز بیمار به خون را بیشتر از قبل آشکار سازد و فواصل تزریق خون را کاهش دهد و بنابراین از همه شهروندان درخواست داریم که بیش از پیش با مجموعه انتقال خون استان همراهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha