کد خبر: مخالفت-با-درخواست-دوفوریت-تمدید-قانون
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده با 158 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

سید محسن دهنوی در مخالفت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده 5 ساله بوده و دائم در حال تمدید است و این در حالی است که مجلس لایحه را اصلاح و تصویب کرده است.

نماینده مردم در تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایرادات فعلی قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس برطرف شده  است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مصوبه جدید تکالیف مهمی بر دوش دولت گذاشته شد لازم است برخی از آنها تا زمستان سال جاری اجرایی شود لذا تمدید این امر می‌تواند اجرای این تکالیف از سوی دولت را به تعویق بیاندازد.

سیدغنی نظری خانقاه در موافقت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: زمان اجرای قانون آزمایشی تمام شده از این رو برای جلوگیری از بروز مشکلات در این عرصه نیاز به همراهی مجلس با دولت است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر اجرای این قانون تمدید شود در چند ماه آینده قانون مصوب اصلاحی مجلس نیز نهایی خواهد شد و نگرانی برخی از نمایندگان در این زمینه برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم تصویب این درخواست سیستم حسابرسی مودیان مالیاتی و همچنین موضوع درآمد شهرداری‌ها و ... دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروزه شاهد فرار مالیاتی 200 هزار میلیارد تومانی هستیم که این موضوع نیازمند پرداختن مالیات‌هایی از جمله مالیات‌های عایدی بر سرمایه و ... است لذا باید فرصت مناسب برای پرداختن به این موارد نیز پیش‌بینی شود.

سیدناصر موسوی لارگانی در مخالفت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: از مجلس نهم تاکنون همه ساله درخواست تمدید این قانون ارائه شد در حالی که مدت زمان اجرای آزمایشی آن 5 ساله بوده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دولت به وظایف اصلی خودش عمل نمی‌کند و حاضر به ارائه لایحه در زمان مناسب نیست.

وی افزود: بر این اساس به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح مجلس در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است به نظر می‌رسد این قانون باید تا پایان سال 99 تمدید شود؛ در واقع با این کار دولت نیز انگیزه ارائه لایحه در زمان مقتضی را از دست نمی‌دهد.

جعفر قادری در موافقت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: دولت همانند چوپان دروغگو است زیرا وعده‌های متعددی داده اما به آنها عمل نکرده است و بر این اساس قوانین کلیدی که باید سال‌های قبل دائمی می‌شد هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مهرماه بوده لذا اگر تمدید نشود مسئولان باید مجوز اجرای آن را در شورای سران قوا و رهبر انقلاب درخواست کنند.

وی افزود: بر این اساس فعالیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و حتی دولت در حوزه اخذ مالیات بر ارزش افزوده مختل می‌شود از این رو به نظر می‌رسد باید با دو فوریت این امر موافقت شود اما در بررسی جزئیات زمان کمتری برای اجرای آزمایشی پیش‌بینی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هم اکنون به جای نرخ 9 درصد مالیات مضاعف گرفته می‌شد که چنین مواردی باید اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha