کد خبر: محققان‌-ژن‌های-بد-بهانه‌-خوبی-برای-ا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ژن‌های بد بهانه‌ خوبی برای اضافه وزن نیستند و افراد می‌توانند با آهسته دویدن بار چربی «DNA» را خنثی کنند.

دانشمندان تایوان تأثیر 18 نوع ورزش مختلف را اندازه گرفتند و دریافتند، آهسته دویدن و پیاده روی برای کاهش وزن مؤثرتر هستند.

محققان تأکید می‌کنند، افرادی که ژن های آنها باعث اضافه وزن می‌شوند نیز از این مزایا برخوردار هستند.

مطالعه‌ای در مورد تقریباً 20 هزار نفر نشان داد که آهسته دویدن به طور منظم بهترین راه برای پاک کردن اثر ژن‌هایی است که خطر چاقی را بالا می‌برد.

دانشمندان دانشگاه ملی تایوان تأثیر ورزش را روی 18 هزار و 424 چینی بین 30 تا 70 سال بررسی کردند.

این تیم بدن افراد را اندازه گیری کردند، خاطرنشان کردند که چقدر ورزش کردند و به DNA آنها نگاه کردند تا ببینند از نظر طبیعی چاق‌تر هستند یا خیر؛ بیش از 400 ژن با اضافه وزن افراد، متابولیسم آنها یا نحوه ذخیره چربی بدن و تبدیل شدن به اضافه وزن مرتبط هستند.

 وان یو لین، نویسنده این مطالعه گفت: دویدن منظم اثرات ژنتیکی بر شاخص توده بدنی، درصد چربی بدن و چربی نیم‌تنه را کاهش می‌دهد؛ کوهنوردی و پیاده روی نیز اثرات مشابهی دارند.

افراد در چین به میزان قابل توجهی چربی کمتری نسبت به افراد انگلستان و ایالات متحده دارند؛ طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، میزان چاقی در بین افراد بالای 15 سال چینی فقط 7 درصد است؛ در انگلیس این نرخ 26.9 درصد و 38.2 درصد ایالات متحده است.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha