کد خبر: مجوز-برداشت-۲۵۰۰-تن-بذر-گندم-از-ذخایر-اس
۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند در پایان سفر دو روزه خود به پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌ها و دسته‌بندی مشکلات آنها توسط فرمانداران عنوان کرد: مشکلات را در بخش‌‌های زیرساخت، اشتغال، رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و بررسی عملکرد معین‌ها انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اقتصاد مقاومتی پنج شهرستان‌ جنوبی نیز برخی طرح‌های مهم تعیین تکلیف و بازه زمانی برای رفع مشکلات آنها گذاشته شد.

استاندار کرمان به مشکل بذر گندم مورد نیاز کشاورزان با توجه به زمان کشت اشاره داشت و گفت: مجوز برداشت ۲۵۰۰ تن بذر گندم از ذخایر اداره کل غله را در استان داده‌ایم و با اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان مشکل حل شده است، با این حال اگر نیاز مجدد در این زمینه باشد، مجوزها را خواهیم داد.

زینی‌وند از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب خبر داد و اضافه کرد: درباره فروش محصولات کشاورزی مشکل کشوری وجود دارد، زحمت تولید را کشاورز در چند ماه به دوش می‌کشد و در نهایت سود آن نصیب دلال‌ها می‌شود که باید تدبیر طولانی مدت و دقیق‌تر روی آن انجام گیرد.

استاندار کرمان افزود: اگر تعاون روستایی، اتحادیه‌ها و جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای ساماندهی به این مسئله در کوتاه‌مدت دارند، از آن استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سفر به حوزه جیرفت و عنبرآباد را هم در آینده نزدیک در برنامه‌های کاری خود قرار داده‌ایم تا با جمع‌بندی مباحث مربوط به جنوب استان، رصد مصوبات و تصمیم گیری‌ها را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha