کد خبر: مجلس-و-دولت-موانع-تقویت-اقتصاد-بدون-نفت
۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
مجلس و دولت موانع تقویت اقتصاد بدون نفت را برطرف کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، رضا حاجی‌پور با اشاره به اهمیت تقویت اقتصاد بدون نفت، اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایطی تشکیل شده که در بحث ارز، درآمدهای نفتی و مالیاتی مشکلات فراوانی وجود دارد. از گذشته زیرساخت صحیحی طراحی نشده البته این به معنای نفی زحمات مجالس و دولت‌های گذشته نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش استراتژی اقتصاد بدون نفت را مطرح کردند اما نتوانستیم آن را اجرائی کنیم، ایشان بر صنایع تبدیلی وابسته به نفت و پتروشیمی‌ها، تقویت کشاورزی، صنایع و گردشگری تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه علیرغم اطلاع از اینکه می‌دانستیم آمریکایی‌ها و غرب با ایران کنار نمی‌آیند اما به شیر نفت تکیه زده بودیم، افزود: کشورهایی مانند ویتنام و تایلند به اندازه 2 استان ایران هم نیستند اما در صادرات غیرنفتی قدرتمند عمل کرده و سالانه حدود 3 میلیون تن برنج صادر می کنند.

حاجی‌پور با بیان اینکه 17 استان کشور قابل کشت برنج است، ادامه داد: آب و هوا، قابلیت‌های کشاورزی و دامپروری، معادن، جاذبه‌های گردشگری موجود است اما بهره لازم را نبرده‌ایم، از مرز اینچه برون تا آستارا سراسر نعمت الهی است اما نتوانسته‌ایم از آن‌ها برای کسب درآمد ارزی استفاده کنیم.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که غربی‌ها و اروپایی‌ها جاذبه‌های گردشگری فراوانی ندارند اما با ایجاد فضاهای توریستی مصنوعی از صنعت گردشگری درآمدهای خوبی را به دست می‌آورند. اگر دولت همت کرده و مجلس نیز حمایت کند باید فضایی ایجاد شود تا گردشگران برای حضور در ایران رغبت پیدا کنند.

وی افزود: صرفا نباید با فروش نفت ارز را به کشور وارد کنیم بلکه باید از جاذبه‌های دیدنی مانند دماوند، چابهار، ساحل جنوب و شمال کشور درآمد ارزی کسب کنیم. متاسفانه در این زمینه‌ها زیرساختی مهیا نشده تا گردشگران برای حضور در ایران رغبت داشته باشند.

حاجی‌پور اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به این دلیل است که ایشان ظرفیت‌ها را می‌بینند و باید با تصویب قوانین و اقدام به‌موقع دولت، موانع تقویت اقتصاد بدون نفت را برطرف کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha