کد خبر: مجلس-همراه-حمل-و-نقل-ریلی-در-مسیر-توسعه
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان حضور امروز خود به همراه دیگر اعضای این کمیسیون در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اکثر برنامه های این مجموعه در مسیر توسعه اهداف برنامه ششم بوده است، اظهار داشت: با وجود برنامه ریزی های بسیار در این مسیر اما هنوز فاصله زیاد است و لازم است در این خصوص تلاش بیشتری انجام گیرد.

رضایی کوچی تصریح کرد: با وجود آنکه سهم شبکه ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته اما هنوز به آن برنامه‌ها و اهداف اصلی نرسیده است .

وی یاد آور شد: اقدامات موثر در این بخش شروع شده مجلس هم با تصویب قوانین و مقررات لازم در رسیدن به اهداف این حوزه کمک می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بااشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به بودجه کشور کمک موثری می کند افزود:  صرفه جویی در مصرف سوخت توسط شبکه ریلی نقش موثری در افزایش بودجه کشور دارد .

رضایی کوچی با اشاره به اینکه ما در مجلس و کمیسیون عمران برنامه های نظارتی و حمایتی و سیاسی  بسیاری داریم  ادامه داد:  کمیسیون عمران و نمایندگان سعی خواهند کرد با برنامه‌ ریزی های دقیق و قوانین  در تسهیل سرمایه‌گذاری و اقدامات لازم را انجام دهد و خوشبختانه راه‌آهن از ظرفیت‌های قانونی در این حوزه استفاده کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از شبکه های ریلی هنوز  در حوزه راه آهن  کامل نشده است اظهار کرد:  در بسیاری از شهرها شبکه ریلی به بن بست می رسد بنابراین باید راه آهن اولویت برنامه‌های خود را تکمیل شبکه ریلی قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به اینکه باید سهم راه آهن  وشبکه ریلی در جابه‌جایی کالا و با افزایش یابد اظهار کرد:  خوشبختانه راه آهن  اولویت خود را  تکمیل شبکه ریلی مراکز ترانزیتی قرار داده  که این اولویت خود نقش موثری در توسعه این اهداف دارد.

رضایی بیان کرد: ترانزیت کالا از هند به کشور روسیه راه آهن در اولویت برنامه‌های خود قرار داده که این امر نقش  بسیار مهمی در حوزه ریلی کشور دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به اینکه ضریب اشغال صندلی ها در حوزه راه آهن هنوز  کم است گفت : کمتر از ۵۰ درصد از صندلی ها خالی است که  این آمارها نشان می دهد که در حوزه های  مربوط به شبکه ریلی  هنوز مردم اعتماد ندارند.

وی به سرعت متوسطه شبکه ریلی هم اشاره کرد و گفت : سرعت متوسط بسیار پایین است و باید شبکه راه‌آهن افزایش سرعت را در برنامه‌های خود قرار دهد تا مردم در زمان کوتاهی به مقصد خود برسند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به  توسعه قطارهای حومه ای هم گفت:  در برنامه ششم توسعه توسعه  گسترش قطار های حومه ای تأکید بسیاری شده و خوشبختانه شبکه ریلی همین  این موضوع در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

رضایی به حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری شبکه ریلی اشاره کرد و گفت :  مجلس در تلاش است که بسرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه افزایش دهد  .

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه یکی از موضوعات دیگر در حوزه ریلی استفاده از واحدهای تولیدی در تامین واگن ها است گفت: خوشبختانه شرکت راه آهن  واحد تولیدی خود را در این بخش  فعال کرده و این نشان دهنده اهمیت به این حوزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha