کد خبر: مجلس-در-موضوع-معیشت-مردم-موفق-عمل-نکرده
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
مجلس در موضوع معیشت مردم موفق عمل نکرده است/ شیطنت اسرائیل برای کشاندن آتش جنگ قره باغ به ایران
  فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره انتقادات موجود به عملکرد مجلس یازدهم و عدم تاثیرگذاری آن بر معیشت و اقتصاد اظهار کرد: اینکه گفته می شود مجلس در مدتی که شروع به کار کرده و کار اساسی ای انجام نداده را می توان به این صورت بیان کرد که مجلس یازدهم بویژه در معیشت مردم که هدف اصلی مجلس بوده، موفق عمل نکرده و هنوز کار جدی ای را هم آغاز نکرده است. وی ادامه داد: البته اقداماتی صورت گرفته که هنوز نتیجه آن را در زندگی مردم نمی بینیم و این حرف درستی است، مردم از مجلس گله مند هستند و درباره این گله مندی هم به مردم حق می دهیم. مالکی تصریح کرد: مجلس از آن التهاب و احساس خارج شده که باید هم خارج شود و الان انتظار می رود که بر مدار عقلانی و منطقی قرار بگیرد که محور کمک به معیشت مردم است و امیدواریم تحول اساسی در این زمینه داشته باشیم.

خودتحریمی بیش از تحریم آسیب زده است

سفیر پیشین ایران در افغانستان در بخش دیگری در پاسخ به این سوال که با توجه به شدت یافتن کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن تجارت خارجی نقش دیپلماسی اقتصادی چیست؟، گفت: تحریم آمریکا که مشکلات خودش را دارد و مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است، اما بدتر از تحریم های آمریکا، خود تحریمی است که در کشور شکل گرفته است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس و سایر دستگاه ها هر کدام به نوعی درگیر خودتحریمی هستند، به عنوان مثال سران سه قوه جلوی واردات تعدادی از اقلام مورد نیاز کشور را گرفتند در واقع از آنها خواسته اند که برای ورود این اقلام ممنوعیت واردات ایجاد شود به لحاظ اینکه ممکن است به اقتصاد کشور ضربه بخورد! وی اضافه کرد: این حرف درستی نیست و این موضوع چه ارتباطی به سران سه قوه دارد؟ مجلس وجود دارد و وزیر اقتصاد یا هر کس دیگری باید طرح را در مجلس مطرح کند تا مجلس آن را بررسی و مصوب کند. مالکی افزود: ما جزو سه کشوری در دنیا هستیم که بیشترین مرز را داریم؛ ببینید چین و روسیه با بهره گیری از مرزهای خود به کجا رسیده اند، اما ما هنوز نتوانستیم از این موهبت استفاده ای کنیم. اینکه از واردات چادر چینی و ژاپنی جلوگیری نمی شود، اما از ورود کالاهای ضروری و دادوستدهای مردمی سیستان و بلوچستان یا کردستان جلوگیری می کنند و بعد باید شاهد این باشیم که بچه های کرد هر روز جانشان را از دست می دهند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اینها حرکت های خودتحریمی است و به همین دلیل طرح استیضاح برخی از وزرای اقتصادی هم قطعا در مجلس زده خواهد شد.

تذکر دیپلماتیک و نظامی به آذربایجان و ارمنستان

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا درباره افتادن چندین باره موشک به خاک ایران در درگیری آذربایجان و ارمنستان اقدامی صورت گرفته است، تاکید کرد: قطعا به هر دو کشور تذکراتی هم از طریق دستگاه دیپلماسی و هم نیروهای نظامی ایران داده شده است. وی ادامه داد: هیاتی هم از کمیسیون امنیت ملی به این مناطق فرستاده شده و گزارشی هم درباره این حوادث تهیه شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد جمهوری اسلامی ایران خوشتنداری بین آذربایجان و ارمنستان است و تذکر به کشورهایی که برای برافروخته شدن آتش این جنگ در حال انجام اقداماتی هستند و می خواهند که این بحران به مرزهای ایران کشیده شود. سفیر سابق ایران در افغانستان ادامه داد: هم دستگاه دیپلماسی و نیروهای نظامی باید مراقب باشند چراکه این شیطنت اسرائیلی ها است که می خواهند چنین اتفاقی رخ دهد تا دامن این جنگ به خاک ایران کشیده شود. وی درباره حضور عوامل تروریستی داعش و سایر گروه ها در مرزهای ایران، اظهار کرد: زمانیکه پای اسرائیلی ها در میان باشد عوامل داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه حضور دارند و برخی از کشورهای همسایه و منطقه نیز به این درگیری ها دامن می زنند. حسینی افزود: انتظار داریم که ترکیه عاقلانه تر این در باره موضوع آذربایجان رفتار کند چراکه اگر این جنگ گسترده تر شود اول دامن خود آنها را می گیرد.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha