کد خبر: متحدان-ناوالنی-از-غرب-می‌خواهند-نزدیک
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
متحدان ناوالنی از غرب می‌خواهند نزدیکان پوتین را تحریم کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، یکی از متحدان نزدیک منتقد زندانی کرملین، الکسی ناوالنی روز دوشنبه از غرب خواست که با تحریم‌های شخصی به محافل نزدیک رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ضربه بزند و پیش بینی می‌کند این اقدام می‌تواند باعث جنگ بی‌ثباتی در میان نخبگان روسیه شود. لئونید وولکوف که به دلیل اتهاماتی که در آن‌ها به طور غیرقانونی خردسالان را برای حضور در اعتراضات ضد کرملین تشویق می‌کرد، تحت تعقیب مقامات روسی است. او در آستانه جلسه دادگاه که می‌تواند ناوالنی را به مدت سه سال و نیم زندانی کند، تماس گرفت. ناوالنی یکی از برجسته‌ترین منتقدان پوتین، ماه گذشته پس از مسمومیت با عامل عصبی برای اولین بار از آلمان به روسیه بازگشت. ناوالنی پوتین را به دستور قتل وی متهم می‌کند‌، چیزی که کرملین آن را انکار می‌کند.

متحدان ناوالنی خواستار تحریم نزدیکان پوتین شده‌اند!

وولکوف در گفتگو با رویترز گفت: ما بسیار امیدواریم که علیه افرادی که پوتین به آن‌ها اعتماد می‌کند، علیه پولداران و محافل نزدیک او تحریم‌های سختی اعمال شود. این ضربه بسیار ناخوشایندی به پوتین و مجازات اعمال جنایتکارانه او خواهد بود.

الکسی ناوالنی و غرب وی گفت: این امر به ما درگیری‌های درون نخبگی می‌بخشد، او افزود که امیدوار است چنین اقدامی متحدان پوتین را برای پایان دادن به سرکوب ناوالنی یا جبران خسارات مالی یا ممنوعیت سفر ناشی از تحریم‌ها تحت فشار قرار دهد. کرملین روز دوشنبه گفت اقدامات متحدان ناوالنی برای تشویق غرب برای ضربه زدن به روسیه با تحریم نشان می‌دهد آن‌ها به عنوان عوامل خارجی عمل می‌کنند و گفت که هرگونه تحریم جدید غیر قابل قبول است. ولادیمیر آشورکوف، یکی دیگر از متحدان الکسی، روز شنبه در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن خواستار تحریم تجار و مقامات شناخته شده به عنوان متحدان نزدیک پوتین شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه گفت ایالات متحده در حال بررسی پاسخ‌های احتمالی به اقدامات مسکو است. کرملین، ناوالنی را به عنوان دارایی CIA متمایل به ایجاد بی‌ثباتی در کشورش معرفی کرده است، ادعایی که خود او آن را رد می‌کند و گفته است که اعتراضات به این آزادی غیرقانونی است و خطر گسترش COVID-19 را دارد. وولکوف، که در خارج از روسیه است و از دادن محل استقرار خود امتناع ورزیده، به برگزاری دو هفته آخر اعتراضات پیاپی خواستار آزادی ناوالنی کمک کرده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha