کد خبر: مبارزه-با-کرونا-نیارمند-همدلی-در-مقیاس
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۴۹
مبارزه با کرونا نیارمند همدلی در مقیاس جهانی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، یادگار امام در این مراسم با اشاره به تأکید متون دینی بر همدلی، گفت: درد مشترکی که در یک سال اخیر جامعه جهانی را آزار داده، یک همدلی در مقیاس جهانی لازم دارد و البته در افق ملی خودمان نیز به این امر نیازمندیم که بحمدلله وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: در ادبیات دینی ما همدلی، همراهی و مواسات مورد تأکید است و فقط کافی است انسان یک صفحه از متون دینی را باز کند و در او این حجم بالای تأکید بر همدلی را ببیند.

یادگار امام افزود: جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ شاید بعد از قرن ها لبیکی بوده به پیام انسان محوری که امیرالمؤمنین(ع) داشته است به اینکه همه دور هم جمع شویم، دل هایمان را به هم بدهیم و رنج را از جامعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث اخلاق حرف های متعدد گفته می شود، اظهار کرد: بعضی گفته اند همه احکام اخلاق را می شود در این جمله خلاصه کرد که «نرنج و نرنجان». یک گام بالاتر اما این است که رنجی را از دوش دیگران برداریم.

سید حسن خمینی تأکید کرد: پایه فعالیت هلال احمر فراتر از «اخلاق» و بر یک «فضل» نهاده شده و دستور کار آن تنها این نیست که دیگران را نرنجاند؛ بلکه سعی می کند رنجی را از دوش دیگران بردارد. یعنی یک انسانیت مضاعف در اهداف این نهاد به چشم می خورد.

وی  گفت: درد مشترکی که در یک سال اخیر جامعه جهانی را آزار داده، یک همدلی در مقیاس جهانی لازم دارد و البته در افق ملی خودمان نیز به این امر نیازمندیم که بحمدلله وجود دارد.

یادگار امام در این دیدار همچنین خطاب به مسئولان هلال احمر گفت: لباس قرمز و سفید جمعیت هلال‌احمر یکی از زیباترین لباس ها است و پیش از شیوع کرونا یکی از جلساتی که من با شوق در آن شرکت می کردم و در آن نشاط وجود داشت جلسات با اعضای جوان و داوطلب هلال‌احمر بود. بنابراین باید بدانیم این لباس فخر است و قدر آن را بدانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha